Bu çalışmanın amacı ergenlerde kendine zarar verme davranışının psikososyal nedenlerinin okul sosyal hizmeti açısından incelenmesidir. Kendine zarar verme davranışı, ergenlik döneminde başlaması ve bu dönemde yaygın olarak görülmesi nedeniyle ergenler için oldukça önemli bir sorundur. Bu davranış cinsiyet, ekonomik düzey, psikiyatrik hastalıklar, aile sorunları ve ihmal/ istismar yaşantısı, geçmişte kendine zarar verme davranışı öyküsü, ailede ve arkadaşlarda kendine zarar verme davranışının görülmesi ve sosyal medya/ oyun etkisi gibi psikososyal nedenler ile ilişkilidir. Ülkemizde henüz yaygınlık kazanmamış olsa da Avrupa ülkelerinde okul sosyal hizmeti, kendine zarar verme davranışı görülen ergenlere müdahale esnasında okullarda önemli rollere sahiptir ve okul sosyal hizmet uzmanları okul krize müdahale ekiplerinin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Ülkemizde okul sosyal hizmet uygulamasının yaygınlaşması gereklidir ve kendine zarar verme konusunda ciddi şekilde eğitim almış okul sosyal hizmet uzmanları ‘Okul Psikososyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Ekibi’nde muhakkak yer almalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 11 |