Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 12, 195 - 210, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Alp, S. (2018). Heykel Ve Malzeme İlişkisi Bağlamında Beton Malzeme. Ulakbilge, Cilt 6, Sayı 28.
  • Antmen, A. (2009). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık: İstanbul.
  • Ateşli, E. (2017). Günümüz Heykel Sanatında Geleneksel Malzeme Ve Yeni Arayışlar. Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu.
  • Aşkaroğlu, V. (2017). Toplum Ve Birey: Yabancılaşma Üzerine Kuramsal Bir Tartışma. Karadeniz Dergi, 35.
  • Bacon, E. (1992). Design of cities. London: Thames and Hudson.
  • Bilici, K. (2009). Arkeoloji ve Sanat Tarihi Anadolu Öncesi Türk Kültür ve Sanatı İslamiyet’in Kabulünden Önce Türk Sanatı: Ankara.
  • Dönmez, Ş. (2003). Pazırık 5. Kurgan Halılarının Işığında Geç Demir Çağı Anadolu- Orta Asya Kültürel İlişkileri Üzerine Yeni Gözlemler. Sanat Tarihi Yıllığı, 16.
  • Erman, O. Boran, B. (2015). Kentsel Mekânda Heykel Yerleştirmelerinin Değerlendirilmesi: Semiyotik Bir Model Önerisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 44 Sayı: 2.
  • Karacan, N. (2014). Heykel, Kaide ve Kütle. Sanat Ve Tasarım Dergisi, Cilt 7, Sayı7.
  • Kösem, Z. (2015). 20. Yüzyıldan Günümüze Heykel Sanatında İnsan Figürünün Değişimi. Yüksek Lisans Tezi (www.yoktez.gov.tr adresinden ulaşılmıştır).
  • Miles, M. (1997). Art, space and the city: public art and urban futures. NY: Routledge
  • Овчинникова, Бронислава Б., (1992). Оградки в традиции народов Саяно-Алтая. Северная Евразия от Древности до Cредневековья (ТК к 90-летию со дня рождения М.П. Грязнова, С-Петербург, 206-208
  • O’ Doherty, B.(2010). Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekânının İdeolojisi (Çev. Ahu Antmen), Sel Yayıncılık Sanat Kitapları: İstanbul
  • Tanyeli, U. (1997). Heykel ve Mekan, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, cilt 2. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını
  • Uz, N. (2012). Sanatta Yeni Arayışlar Ve Kinetik Heykel. Batman University International participated Science and Culture Symposium.
  • Чариков, Александр А., (1987). Некоторые статуи Казхстана и Омского Приыртышья. (Редактор: Н.А. Томилов). Проблемы Происхождения и Этнической Истории Tюркских Hародов Сибири. Томск, 31-39.
  • Yüksel, M. (2012). 1980’lerden Sonra Türk Heykel Sanatının Diğer Sanat Hareketleri İçindeki Yeri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 21, Sayı2.
  • Altaş, Cansu (5 Mart 2014) http://birgunbiryerde.blogspot.com/2014/03/istanbulda-akdeniz-heykeli-ilhan-koman.html (23.11.2020)
  • Karaağaç, Ayça (19 Ekim 2016) https://indigodergisi.com/2016/10/ansish-kapoor-chicago-bulut-kapisi-heykeli/ (13.11.2020)
  • Gaburga Kübra (21 Kasım 2018) https://sanatkaravani.com/damien-hirstun-rahimdeki-fetus-heykellerinin-ortusu-kaldirildi/ (12.11.2020)
  • https://translate.google.com/translate?hl=tr&sl=en&u=https://gagosian.com/artists/damien-hirst/&prev=search&pto=aue (12.11.2020)
  • https://yolvemacera.com/cagdas-heykel-sanatinin-en-ilginc-ornekleri/ (13.11.2020)
  • (15.09.2020) http://ucankaplumbaa.blogspot.com/2015/09/heykel-sanatndan-hoslanmayan-birinin.html (24.11.2020)
  • (01.10.2017)https://bilgece.net/cagdas-heykel-sanatinin-en-ilginc-ornekleri-tr-508.html (24.11.2020)
  • Karakoç, Nilüfer (19 Şubat 2016) https://www.arkitera.com/etkinlik/tamer-aydin-resim-veheykel-sergisi/ (23.11.2020)

GÜNÜMÜZ HEYKEL SANATÇILARININ İNSAN FİGÜRÜNDEN YOLA ÇIKARAK ANITSAL OLARAK YAPTIKLARI HEYKEL TASARIMLARINA BİR BAKIŞ

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 12, 195 - 210, 31.12.2020

Öz

Günümüzde değişen ve gelişen teknolojinin de katkısıyla heykel sanatında kullanılan farklı malzemeler, yöntemlerle verilen mesajlarında çeşitliliğinden söz etmek mümkündür. Bu çeşitlilik yanında seçilen konularda ise 20. yy ilk yarılarından itibaren heykel sanatta ki nesnel olguların daha çok öznel kaygılarla yapıldığını ortaya çıkan eserlerde de görmek mümkün olmaktadır. Bugün Çağdaş heykel sanatçılarının ağırlıklı olarak tüketici durumunda olan insanın psikolojisi üzerinden insan figürüne odaklanan heykeller yapmaya çalıştıkları da görülmektedir.
Bu çalışmada bu yönüyle günümüz heykel sanatına genel bir bakışın yanında çağdaş heykeltıraş ve sanatçılarının eserlerindeki insan figürleri irdelenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda Nitel Araştırma yöntemlerinden Literatür tarama yöntemi ile yapılmıştır.

Kaynakça

  • Alp, S. (2018). Heykel Ve Malzeme İlişkisi Bağlamında Beton Malzeme. Ulakbilge, Cilt 6, Sayı 28.
  • Antmen, A. (2009). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık: İstanbul.
  • Ateşli, E. (2017). Günümüz Heykel Sanatında Geleneksel Malzeme Ve Yeni Arayışlar. Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu.
  • Aşkaroğlu, V. (2017). Toplum Ve Birey: Yabancılaşma Üzerine Kuramsal Bir Tartışma. Karadeniz Dergi, 35.
  • Bacon, E. (1992). Design of cities. London: Thames and Hudson.
  • Bilici, K. (2009). Arkeoloji ve Sanat Tarihi Anadolu Öncesi Türk Kültür ve Sanatı İslamiyet’in Kabulünden Önce Türk Sanatı: Ankara.
  • Dönmez, Ş. (2003). Pazırık 5. Kurgan Halılarının Işığında Geç Demir Çağı Anadolu- Orta Asya Kültürel İlişkileri Üzerine Yeni Gözlemler. Sanat Tarihi Yıllığı, 16.
  • Erman, O. Boran, B. (2015). Kentsel Mekânda Heykel Yerleştirmelerinin Değerlendirilmesi: Semiyotik Bir Model Önerisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 44 Sayı: 2.
  • Karacan, N. (2014). Heykel, Kaide ve Kütle. Sanat Ve Tasarım Dergisi, Cilt 7, Sayı7.
  • Kösem, Z. (2015). 20. Yüzyıldan Günümüze Heykel Sanatında İnsan Figürünün Değişimi. Yüksek Lisans Tezi (www.yoktez.gov.tr adresinden ulaşılmıştır).
  • Miles, M. (1997). Art, space and the city: public art and urban futures. NY: Routledge
  • Овчинникова, Бронислава Б., (1992). Оградки в традиции народов Саяно-Алтая. Северная Евразия от Древности до Cредневековья (ТК к 90-летию со дня рождения М.П. Грязнова, С-Петербург, 206-208
  • O’ Doherty, B.(2010). Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekânının İdeolojisi (Çev. Ahu Antmen), Sel Yayıncılık Sanat Kitapları: İstanbul
  • Tanyeli, U. (1997). Heykel ve Mekan, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, cilt 2. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını
  • Uz, N. (2012). Sanatta Yeni Arayışlar Ve Kinetik Heykel. Batman University International participated Science and Culture Symposium.
  • Чариков, Александр А., (1987). Некоторые статуи Казхстана и Омского Приыртышья. (Редактор: Н.А. Томилов). Проблемы Происхождения и Этнической Истории Tюркских Hародов Сибири. Томск, 31-39.
  • Yüksel, M. (2012). 1980’lerden Sonra Türk Heykel Sanatının Diğer Sanat Hareketleri İçindeki Yeri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 21, Sayı2.
  • Altaş, Cansu (5 Mart 2014) http://birgunbiryerde.blogspot.com/2014/03/istanbulda-akdeniz-heykeli-ilhan-koman.html (23.11.2020)
  • Karaağaç, Ayça (19 Ekim 2016) https://indigodergisi.com/2016/10/ansish-kapoor-chicago-bulut-kapisi-heykeli/ (13.11.2020)
  • Gaburga Kübra (21 Kasım 2018) https://sanatkaravani.com/damien-hirstun-rahimdeki-fetus-heykellerinin-ortusu-kaldirildi/ (12.11.2020)
  • https://translate.google.com/translate?hl=tr&sl=en&u=https://gagosian.com/artists/damien-hirst/&prev=search&pto=aue (12.11.2020)
  • https://yolvemacera.com/cagdas-heykel-sanatinin-en-ilginc-ornekleri/ (13.11.2020)
  • (15.09.2020) http://ucankaplumbaa.blogspot.com/2015/09/heykel-sanatndan-hoslanmayan-birinin.html (24.11.2020)
  • (01.10.2017)https://bilgece.net/cagdas-heykel-sanatinin-en-ilginc-ornekleri-tr-508.html (24.11.2020)
  • Karakoç, Nilüfer (19 Şubat 2016) https://www.arkitera.com/etkinlik/tamer-aydin-resim-veheykel-sergisi/ (23.11.2020)
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gonca Hülya Yayan Bu kişi benim 0000-0002-2915-3137

Tuğçe Gök Kalfa

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Yayan, G. H., & Gök Kalfa, T. (2020). GÜNÜMÜZ HEYKEL SANATÇILARININ İNSAN FİGÜRÜNDEN YOLA ÇIKARAK ANITSAL OLARAK YAPTIKLARI HEYKEL TASARIMLARINA BİR BAKIŞ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(12), 195-210.