Çevrim içi (online) alışveriş bağımlılığı davranışsal bağımlılık çerçevesinde değerlendirilmektedir. Küreselleşmenin etkisiyle gelişen bilgisayar teknolojileri ve internet tabanlı alışveriş mağazaları insanların alışveriş yapabilmesinde zaman ve mekânın anlamını yitirmesine neden olmuştur. Hemen her yerde, günün her saatinde çevrim içi alışveriş yapabilme özelliği gittikçe yaygınlaşmış ve özellikle gençler arasında kabul görmüştür. Bilgisayarlar, tabletler ve akıllı cep telefonları sayesinde çevrim içi alışveriş yapabilme imkânı bireyleri tüketim çılgınlığına yönlendirmiştir. Tüketim ve alışveriş kavramı birleşince ihtiyaç olan ürünlerin alış verişi değil arzu edilen ürünlerin alış verişi çevrim içi alış verişin temelini oluşturmuştur. Günümüzde, mobilya, elektronik eşya, kozmetik ürünler, kıyafetler gibi hemen her şey internet üzerinden alınıp satılmaktadır. Bu durum internet üzerinde alışverişle ilgili özellikle bireylerin daha fazla zaman harcamalarına yol açmakta ve bu durum bağımlılığa yol açmaktadır.
Çevrim içi (online) alışveriş bağımlılığı ile ilgili çalışmalara bakıldığında genellikle gençlerin, 18-30 yaş aralığındaki bireylerin alışveriş bağımlısı olduğuna dair bilgilere ulaşılmıştır. Bu nedenle çalışmamız Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 4 |