Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluşlarıyla değer yargıları arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmaktadır. Çalışma evrenini Iğdır Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 656 gönüllü katılımcıdan oluşmaktadır. Çalışmada katılımcılara Dilmaç ve Arıcak (2014) tarafından geliştirilen Değer Ölçeği ve Tuzgöl-Dost (2005)’un geliştirmiş olduğu öznel iyi oluş ölçeği uygulanmıştır. Çalışmanın verileri SPSS 23 paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve korelasyon ve regresyon analizlerinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonucunda üniversite öğrencilerinde; değer yargıları ile öznel iyi oluş düzeylerinin pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca değer düzeyinin öznel iyi oluş düzeylerinin yordayıcısı olduğu bulunmuş ve bu oranın toplam varyansın yaklaşık %13’ünü açıkladığı görülmüştür. Cinsiyet açısından kız ve erkek üniversite öğrencilerinin değer algılarında ve öznel iyi oluş düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre değer yargılarının üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluşlarını(mutluluk) etkilediği düşünülebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 |