With its thematic structure, each toy's content promotes the inherent motivational drive that permits the beginning and continuation of goal-directed behavior, taking into account the positive effects of toys on children's learning and exploration. On the basis of preschool childhood, this article explains the role of educational wooden toys in the categories of "Slider, Combined, Balancer, Monotonous, Equipped" in the development of motivation skills, which show up in cognitive and psychomotor processes as well as attitudes and behaviors in all developmental areas. Through their observable functionalities, the toys in this study have the ability to achieve the desired outcome by strengthening the motivational skills that allow one to act while perceiving movement and maintain that movement by guiding it. Accordingly, educational wooden toys in question have a remarkable function that strengthens motivation and focus the child on learning and discovery through play in the form of adopting a stance with motor behavior and then acting appropriately to carry out a particular behavior in all developmental areas in the preschool period, which encompasses the psychosexual development between 0-6 years of age (0-72 months).
Preschool Period Child Development Motivation Skills Educational Wooden Toys
Oyuncakların çocuğun öğrenmesi ve keşfetmesi üzerindeki olumlayıcı etkileri göz önüne alındığında, her oyuncak tematik kurgusuyla amaca yönelik davranışın başlatılmasını ve bunun devam ettirilmesini sağlayan içsel güdülenme dürtüsünü destekleyen bir muhtevaya sahiptir. Bu makalede, gelişim alanlarının tümünde bilişsel ve psikomotor süreçlerle tutum ve davranışlar üzerinde kendini gösteren motivasyon becerisinin (okul öncesi dönem çocukluğu zemininde) gelişiminde “Kaydırgaç, Düzenekli, Çöğüncek, Yeknesak, Tertipler” kategorilerinde yer alan eğitici ahşap oyuncakların işlevi açıklanmıştır. Bu çalışmada takdim edilen oyuncaklar, özünde barındırdıkları gözlemlenebilir fonksiyonlar yordamıyla devinim algısıyla harekete geçmeyi ve hareketi yönlendirerek sürdürmeyi sağlayan motivasyon becerisini pekiştirerek öngörülen eylemselliği gerçekleştirme potansiyeline sahiptirler. Buna göre, psikoseksüel gelişim dönemleri itibariyle 0-6 yaş (0-72 ay) arasını kapsayan okul öncesi dönemde, gelişim alanlarının tümünde belli bir davranışı gerçekleştirmek üzere devinsel davranış ile tutum alma ve devamında amaca uygun işlem yapma mahiyetinde, söz konusu eğitici ahşap oyuncakların motivasyonu güçlendirerek oyun yordamıyla çocuğu öğrenmeye ve keşfetmeye odaklayan dikkat çekici bir işlevi vardır.
Okul Öncesi Dönem Çocuk Gelişimi Motivasyon Becerisi Eğitici Ahşap Oyuncaklar
Bu çalışma için Etik Kurul gerekmemektedir
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Oyun Sosyolojisi, Gelişim Psikolojisi (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 24 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 2 |