BibTex RIS Kaynak Göster

Basic Qualifications of Primary and Secondary Schools Where the Industry 4.0 Process Journalist Will Educated

Yıl 2018, Special Issue 1 (ASM5), 252 - 262, 01.06.2018

Öz

Industry 4.0 is infecting the whole world. Industry 4.0 is a process involving various automation systems and new production technologies. This process, which will change the data exchange methods, is thought to affect the employees of the journalism sector as well. Industry 4.0, which shows itself in economic, social and political spheres with technological innovations, has become a widespread view that will lead to new forms of communication. Preparations must be made across the country to keep up with these forms of communication. In the preparatory phase, journalists as the important sources of information of the public, have a great responsibility. In order to fulfill the task of transferring information, journalistic sector employees must be dominated by the subject. Subject domination is only possible with basic education. In this study, the necessity of primary and secondary education institutions which to train journalists appropriate 4.0 process in Turkey is foreseen. It is aimed to discuss the features and qualifications that these educational institutions should have. Firstly the concept of the institution was defined and the history and development of the basic education institutions were explained. In the second part of the study, the basic educational institutions that existed during the first three revolutions of the industry were mentioned and the suitability of these institutions for the fourth revolution has been discussed. In the last part, it is foreseen the features and qualifications which an educational institution that can train 4.0 process journalist should have. In this part, firstly, the infrastructural and contextual shortcomings of the institutions provide education to journalists are determined; then a new educational institution is designed to overcome these shortcomings. As a methodology; literature searching and editing methods are used

Kaynakça

  • Akyüz, Yahya; (2007), Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Alçın, Sinan;(2016) “Üretim için yeni bir izlek: sanayi 4.0”, Journal of Life Economics, sayı: 8, ss: 19-30.
  • Alemdar, Korkmaz ve Erdoğan, İrfan; (1998) “İletişim”, Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Bilim: Sosyal Bilimler II, Ankara: TÜBA.
  • Altun, Abdülrezzak; (1995), Türkiye’de Gazetecilik ve Gazeteciler, Çağdaş Gazeteciler Derneği Yayınları,Ankara.
  • Banger, Gürcan; (2016), Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletmeler, Dorlion Yayınları, Ankara.
  • Ertürk, S.; (1998), Eğitimde Program Geliştirme, Meteksan A.Ş., Ankara.
  • Erzan, A, (2005) “Bilimden Kaçış mı?”, Tüba Günce, sayı:32, ss: 4-8.
  • French, Nora (2006); “Competing Discourses of Journalism Education” IAMCR Conference, Cairo, July 2006.
  • İnuğur, Nuri; (1988), Türk Basınında İz Bırakanlar, Der Yayınları, İstanbul.
  • İskit, Server R; (1939), Türkiye’de Matbuat Rejimleri, Matbuat Umum Müdürlüğü, İstanbul.
  • Mutlu, Erol; (1992) “Kitle İletişim Kuramları ve Türkiye’deki Basın Yayın Eğitimi”. A.Ü. Basın Yayın Yüksek Okulu Yıllık, 1991-1992.
  • Ornstein, A.C. ve Hunkins, F.P.; (2004), Curriculum: Foundations, Principals and Issues , Fourth Edition, Allyn ve Bacon, Boston, MA.
  • Özçağlayan, Mehmet; (2008), “Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği”, Marmara

Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler

Yıl 2018, Special Issue 1 (ASM5), 252 - 262, 01.06.2018

Öz

Sanayi 4.0 tüm dünyayı etkisi altına almakta. Sanayi 4.0, çeşitli otomasyon sistemlerini, yeni üretim teknolojilerini kapsayan bir süreçtir. Veri alışverişi yöntemlerini değiştirecek olan bu sürecin, gazetecilik sektörü çalışanlarını da yakından etkileyeceği düşünülmektedir. Teknolojik yeniliklerle kendini ekonomik, sosyal ve siyasal alanlarda gösteren sanayi 4.0’ın yeni iletişim şekilleri yaratacağı yaygın bir görüş haline gelmiştir. Bu iletişim şekillerine ayak uydurabilmek için ülke çapında hazırlıklar yapılması gerekmektedir. Hazırlık aşamasında kamunun önemli bilgi kaynaklarından olan gazetecilere büyük görev düşmektedir. Bilgi aktarımı görevinin yerine getirilebilmesi için öncelikle gazetecilik sektörü çalışanlarının konuya hakim olmaları sağlanmalıdır. Konuya hakimiyet ise ancak temel eğitim ile mümkün olacaktır. Bu çalışmada, Türkiye’de sanayi 4.0 sürecine uygun gazeteci yetiştirecek ilk ve ortaöğretim kurumlarının gerekliliği öngörülmektedir. Bu eğitim kurumlarının taşıması gereken temel tanımlanmakta, temel eğitim kurumlarının tarihi ve gelişimi anlatılmaktadır. İkinci olarak sanayinin ilk üç devrimi boyunca var olmuş temel eğitim kurumlarından söz edilmektedir. Bu kurumların dördüncü devrime uygunluğu tartışılmaktadır. Son bölümde ise sanayi 4.0 süreci gazetecisini yetiştirebilecek bir eğitim kurumunun sahip olması gereken özellik ve nitelikler öngörülmektedir. Bu bölümde günümüzde gazetecilik eğitimi veren kurumların altyapı ve içerik açısından yetersizlikleri belirlenmektedir. Daha sonra bu yetersizlikleri ortadan kaldıracak yeni bir eğitim kurumu tasarlanmaktadır. Çalışmada metodoloji olarak; literatür taraması ve kurgulama yöntemlerinden yararlanılmaktadır

Kaynakça

  • Akyüz, Yahya; (2007), Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Alçın, Sinan;(2016) “Üretim için yeni bir izlek: sanayi 4.0”, Journal of Life Economics, sayı: 8, ss: 19-30.
  • Alemdar, Korkmaz ve Erdoğan, İrfan; (1998) “İletişim”, Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Bilim: Sosyal Bilimler II, Ankara: TÜBA.
  • Altun, Abdülrezzak; (1995), Türkiye’de Gazetecilik ve Gazeteciler, Çağdaş Gazeteciler Derneği Yayınları,Ankara.
  • Banger, Gürcan; (2016), Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletmeler, Dorlion Yayınları, Ankara.
  • Ertürk, S.; (1998), Eğitimde Program Geliştirme, Meteksan A.Ş., Ankara.
  • Erzan, A, (2005) “Bilimden Kaçış mı?”, Tüba Günce, sayı:32, ss: 4-8.
  • French, Nora (2006); “Competing Discourses of Journalism Education” IAMCR Conference, Cairo, July 2006.
  • İnuğur, Nuri; (1988), Türk Basınında İz Bırakanlar, Der Yayınları, İstanbul.
  • İskit, Server R; (1939), Türkiye’de Matbuat Rejimleri, Matbuat Umum Müdürlüğü, İstanbul.
  • Mutlu, Erol; (1992) “Kitle İletişim Kuramları ve Türkiye’deki Basın Yayın Eğitimi”. A.Ü. Basın Yayın Yüksek Okulu Yıllık, 1991-1992.
  • Ornstein, A.C. ve Hunkins, F.P.; (2004), Curriculum: Foundations, Principals and Issues , Fourth Edition, Allyn ve Bacon, Boston, MA.
  • Özçağlayan, Mehmet; (2008), “Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği”, Marmara
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48BB67FZ
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Birol Akgül Bu kişi benim

Beste Turşucuoğlu Bu kişi benim

Ecem Ezgi Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Special Issue 1 (ASM5)

Kaynak Göster

APA Akgül, B., Turşucuoğlu, B., & Ezgi Yıldız, E. (2018). Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi252-262.
AMA Akgül B, Turşucuoğlu B, Ezgi Yıldız E. Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler. ASJ. Published online 01 Haziran 2018:252-262.
Chicago Akgül, Birol, Beste Turşucuoğlu, ve Ecem Ezgi Yıldız. “Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk Ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran (Haziran 2018), 252-62.
EndNote Akgül B, Turşucuoğlu B, Ezgi Yıldız E (01 Haziran 2018) Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi 252–262.
IEEE B. Akgül, B. Turşucuoğlu, ve E. Ezgi Yıldız, “Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler”, ASJ, ss. 252–262, Haziran 2018.
ISNAD Akgül, Birol vd. “Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk Ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2018. 252-262.
JAMA Akgül B, Turşucuoğlu B, Ezgi Yıldız E. Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler. ASJ. 2018;:252–262.
MLA Akgül, Birol vd. “Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk Ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, ss. 252-6.
Vancouver Akgül B, Turşucuoğlu B, Ezgi Yıldız E. Sanayi 4.0 Süreci Gazetecisinin Yetiştirileceği İlk ve Ortaöğretim Kurumlarının Taşıması Gereken Temel Nitelikler. ASJ. 2018:252-6.