Evaluating the activity results of hospitals and determining whether the targeted outputs have been achieved are among the issues that hospital administrators emphasize. It is important that hospitals in the health sector, where the importance of zero error is emphasized, carry out their activities by considering business excellence. Business excellence is possible by being able to see what will happen in the world of tomorrow and taking the necessary precautions. Innovations and developments in the health sector directly affect human life and quality of life. For this reason, organizational innovation is important for hospitals. With this background, the aim of the research is to reveal the relationship between organizational innovation and business excellence in hospitals. The research is a cross-sectional and descriptive study. Data were collected by using face-to-face survey method on 450 healthcare workers working in private hospitals. According to the results of the pearson correlation analysis, it was determined that there is a moderate, positive and significant correlation between organizational innovativeness and business excellence (r=0.674; p<0.05). In addition, all factors of organizational innovation (product, process, behavioral, market and strategic innovation) were found to be related to internal and external customer satisfaction (p<0.05). Innovations made by hospitals in many areas such as business processes, strategies and service delivery enable them to keep up with patient expectations. In this way, hospitals can make significant progress towards business excellence by increasing patient satisfaction.
Organizational Innovativeness Business Excellence Hospitals Health Sector Total Quality Management
The research obtained approval from the Marmara University Health Sciences Institute Ethics Committee with protocol number 12 on 17.01.2022.
Hastanelerin faaliyet sonuçlarının değerlendirilmesi ve hedeflenen çıktılara ulaşılıp ulaşılmadığının belirlenmesi hastane yöneticilerinin önemle üzerinde durduğu konular arasında yer almaktadır. Sıfır hatanın önemine vurgu yapılan sağlık sektöründe yer alan hastanelerin faaliyetlerini iş mükemmelliğini göz önünde bulundurarak gerçekleştirmeleri önemlidir. İş mükemmelliği yarının dünyasında neler olacağını bugünden görebilmek ve gerekli önlemleri alabilmekle mümkün olmaktadır. Sağlık sektöründeki yenilikler ve gelişmeler insan yaşamını ve yaşam kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle hastaneler için yeniliği benimsemiş ve kurumsallaştırmış örgüt olmak oldukça önem arz etmektedir. Buradan hareketle tasarlanan araştırmanın amacı hastanelerde örgütsel yenilikçilik ile iş mükemmelliği arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma kesitsel tipte ve tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırma verileri özel hastanede görev yapan 450 sağlık çalışanına yüz yüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada uygulanan pearson korelasyon analizine göre örgütsel yenilikçilik ile iş mükemmelliği arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir (r=0.674; p<0.05). Ayrıca örgütsel yenilikçiliğin tüm alt boyutlarının (ürün yenilikçiliği, süreç yenilikçiliği, davranışsal yenilikçilik, pazar yenilikçiliği ve stratejik yenilikçilik) iç ve dış müşteri memnuniyeti ile ilişkili olduğu saptanmıştır (p<0.05). Hastanelerin iş süreçlerinden stratejilerine ve hizmet sunumuna kadar pek çok alanda yaptıkları yenilikler, hasta beklentilerine cevap vermelerini sağlamaktadır. Bu sayede hastaneler hasta memnuniyetini artırarak iş mükemmelliği yolunda önemli mesafe kat edebilecektir.
Örgütsel Yenilikçilik İş Mükemmelliği Hastaneler Sağlık Sektörü Toplam Kalite Yönetimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 23 |
ASSAM-UHAD Nisan ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.