FoMO fear of missing out , genel anlamıyla gündemi kaçırma korkusuyla karakterize edilmiş sosyal kaygı olarak ifade edilebilmektedir.Bu çalışma ergen ve genç yetişkinlerin bazı sosyal medya değişkenleri takipçi sayısı, beğeni sayısı ve yaşam doyum algıları ile FoMO fear of missing out , düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma 4 Şubat – 16 Nisan tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de ki 14-25 yaş aralığındaki toplam 432 kişiden oluşan ergen ve genç yetişkinler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gökler, Aydın, Ünal, Metintaş tarafından geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan Gelişmeleri Kaçırma Kaygısı Ölçeği FoMO ve veri toplama formu kullanılmıştır. Veri analizleri için yüzdelik ölçüleri, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan 405 kişinin 262’si %64,7 kadın, 143’ü %35,3 erkektir. Bu kişilerin 81’i %20 sadece instagram, 7’si %1,7 sadece twitter, 10’ u %2,5 sadece youtube, 307’ si %75 tüm sosyal medya hesaplarını kullanmaktadır. Araştırma sonucunda ki bulgulara göre cinsiyet, yaş, sosyal medya hesabı ve sosyal medya paylaşımlarına gelen beğeni sayıları ile FoMO fear of missing out , düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak sosyal medya hesaplarında bulunan takipçi sayısı ve yaşam doyum algı düzeyleri ile FoMO fear of missing out , düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur
FoMO fear of missing out can be defined as social anxiety characterized by fear of missing out. This research was conducted to examine the relationship between the levels of FoMO fear of missing out , with certain social media variables number of followers, number of likes and perceptions of life satisfaction among adolescents and young adults.The date of study was April February 4 – April 16. A total of 432 adolescents and young adults between the ages of 14-25 in Turkey consisted the universe of the study. In the research, the data collection tool was used by Gökler, Aydin, Ünal, Metintaş and the data collection form FOMO and the Anxiety Scale FOMO to evade the developments in validity and reliability studies. Percentile measures, t test and variance analysis were used for data analysis. Of the 405 participants in the study, 262 64.7% were female and 143 35.3% were male. 81 20% of the people who use only instagram only, 7 1.7% of the people who use twitter only, 10 2.5% of the people who use youtube only, and 307 75% of the people who use all social media accounts. According to the findings of the study, there was no significant difference between the number of LIKEs received from gender, age, social media accounts and social media shares and the levels of FOMO fear of missing out . However, significant differences were found between the number of followers on social media accounts and their perception of life satisfaction and levels of FoMO fear of missing out
Number of followers FoMO fear of missing out adolescent young adult
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |