Araştırmanın temel amacı geleceğin sağlık örgütlerinde çalışacak gençlerin düşünme stilleri ile meslek etiği algıları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bir toplumu yönetmenin birçok yolu olduğu gibi, faaliyetlerimizi yönetmenin de birçok yolu vardır. Faaliyetlerimizi yönetmenin bu farklı yolları sahip olduğumuz düşünme tarzlarının farklılığından gelir. Düşünme stillerini sahip olduğumuz yetenekleri kullanmak için tercih ettiğimiz yollar olarak tanımlanabiliriz.
Kırklareli il merkezinde sağlık alanında üniversite eğitimi alan öğrencilerde düşünme stilleri ile meslek etiği arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla öncelikle literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra Kırklareli Üniversitesi Merkez İlçede sağlık alanında okumakta olan 533 üniversite öğrencisine araştırma konusu ile ilgili anket çalışması uygulanmıştır. Anket verileri SPSS, AMOS ve SmartPLS programları kullanılarak analiz edilmiş ve katılımcıların düşünme stilleri ile meslek etiği arasındaki ilişki incelenmiştir.
Sonuç olarak katılımcıların düşünme stillerinin (yasama, yürüme, yargı, monarşi ve gelenekçi) meslek etiği algıları üzerinde istatiksel olarak anlamlı etkisi olduğu saptanmıştır.
The main purpose of this study is to reveal the relationship between the thinking styles of future healthcare professionals and their perceptions of occupational ethics. Just as there are many ways to run a society, there are many ways to manage our activities. These different ways of managing our activities can be interpreted as our way of thinking. We can define thinking styles as our preferred ways to use the abilities we have. In order to evaluate the relationship between thinking styles and professional ethics of students who are studying in the field of health in Kırklareli city center, firstly a literature review was conducted. Later, a questionnaire was applied to 533 university students studying in the field of health in Kırklareli University Central Province. The survey data were analyzed using SPSS 25, AMOS 24 and SmartPLS 3.0 programs, and the relationship between the thinking styles of the participants and their perceptions of professional ethics was examined. As a result, it was determined that the thinking styles of the participants (legislative, executive, judicial, monarchy, and conservative) had a statistically significant effect on their perceptions of professional ethics.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 6 |