Irkçılık
tarih boyunca çeşitli şekillerde değişime uğrayarak varlığını sürdürmüştür.
Irkçılık çok farklı biçim ve içeriklerde kendisini var etmiştir. Irkçılık,
belirli bir ırkın diğerine üstün ya da daha aşağı olduğu inancıdır, kişinin
sosyal ve ahlaki özellikleri onun doğuştan gelen biyolojik özellikleri
tarafından önceden belirlenir. Ayrıca bu konu; insanlar arasındaki eşitsizliği
yok sayan ve toplumsal bütünlüğe zarar veren bir sorun olarak güncelliğini
korumaktadır.
Gündelik hayatımızda etkinliğini sürdüren
ırkçılık kavramının gündeme gelmesinde medyanın ve özellikle de medyanın bir
parçası olan reklamcılığın rolü yadsınamaz niteliktedir. Bu çalışmada ırkçılık
kavramı açıklanmaya çalışılmış ve bu sorunun reklamlar aracılığıyla topluma
nasıl aktarıldığı göstergebilim yöntemiyle analiz edilmiştir.
Adorno, T. W. (2003). Otoriteryan Kişilik Üzerine-Niteliksel İdeoloji İncelemeleri, Çev. Doğan Şahiner, İstanbul: Om Yayınevi.
Balibar, E. Ve Wallerstein, I. (2000). Irk, Ulus, Sınıf, N. Ökten(Çev.), İstanbul: Metis Yayınevi.
Bauman, Z. (1995), Modernite Be Holocaust, S. Sertabiboğlu (Çev.), İstanbul: Sarmal Yayınevi.
Çelenk, S. (2010), “Medya Ve Ayrımcılık”, Televizyon Haberciliğinde Etik, Çaplı, B. Ve Tuncel, H. (Der.) İçinde, Ankara: Fersa Matbaacılık, S. 211-236.
Çoban, B. (2007). Medyanın Milliyetçi Söylemi: Medya, “Öteki” Ve Şiddet.
El-Kasım, E.(1982), “Irkçılık Ve Dünya Barışı”, Siyonizm Ve Irkçılık, Ankara, A.Ü.S.B.F. Yayınları No: 511.
Gıddens, A.(2008). Sosyoloji, Ş. P. Güzel(Çev.),İstanbul: Kırmızı Yayınları.
Gıll, R. (2007), “Advertising And Postfeminism”, Gender And The Media, (73-113 İçinde), Maldin: Polity Press.
Özbek, M. (2007), Dünden Bugüne İnsan, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Özkantar, M. Ö. (2016). Reklamcılık Sektöründe Irkçılık Ve Irkçılık Kavramının Göstergebilimsel Yansımaları Bağlamında Benetton Reklamları. Zirve Üniversitesi Sanat Ve İletişim Dergisi [Zirv-E], 1(2).
Şenel, A. (1984), Irk Ve Irkçılık Düşüncesi, Ankara: Bilim Ve Sanat Yayınları.
Thackara, J. (1979). The Mass Media And Racism. In Media, Politics And Culture (Pp. 108-118). Palgrave, London.
Kırık, A. M., Öztürk, F. E., Saltık, R., Orujova, A. (2018). BİR TUTUM VE DAVRANIŞ BİÇİMİ OLARAK IRKÇILIĞIN PEKİŞTİRİLMESİNDE REKLAMCIĞIN ROLÜ. Asya Studies, 4(4), 15-22. https://doi.org/10.31455/asya.431898