Eğitim alanının temel öğretim materyallerinden biri de ders kitaplarıdır. Bu araştırmada Türkiye’de ve İran’da okutulan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarında yer alan görsellerdeki kadın imajı ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenine bağlı olarak veri toplama aracı olarak doküman incelemesi tercih edilmiştir. Ulaşılan bulgular betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Sosyal Bilgiler ders kitaplarında Türkiye’de 109 görselde; İran’da 44 görselde kadınlara yer verilmiştir. Türkiye örneğindeki kadın görsellerinden hareketle kadının toplumsal yaşamın her alanında daha fazla temsil edildiği sonucuna ulaşılmıştır. İran’da kadınlar aile içi görsellerde daha fazla yer almıştır. Ayrıca bu çalışma bağlamında seçilen kitaplarda İran örneğinde, İran’da yönetim alanında, toplu ulaşım araçlarında, iş hayatında, bilimsel ve gündelik kişisel ihtiyaçların karşılanması gibi durumlarda alanlarında kadın görsellerine yer verilmemiştir. Ders kitaplarında yer alan tüm görsellerde kapalı kız çocukları veya kadınlar bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Asya Toplumu Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |