This article aims to find out which courses in the curricula of Mersin Tourism and Hotel Management School are most useful to students according to the (departments worked, class, sex, working status, working period and the status of the hotel) in their internship. It is expected that, the findings of the study will be helpful in updating the curricula and maketing it more functional. A questionnaire has been prepared to gather the information required for the study. 115 students from 2nd.3rd, and 4th, classes filled out the question-narie. Data has been analyzed by frequency and chi-square tests. In their internship, the students describe that Computer (9.29 per cent), Reception-Front Office (8.53 per cent), Food-Beverage Management II (7.16 per cent), English (6.70 per cent), Accounting (6.09 per cent), Social Psychology (5.64 per cent), Introduction to Tourism, Travel Agency & Tour Operators, Business Management (4.87 per cent), Personnel Management and Marketing (4.26 per cent) are more usefull courses on the curricula. Less usefull courses are: Turkish Tax System and Application (0.15 per cent), Physical Planning and Tourism Law (0.60 per cent) and Finance (1.06 per cent). According to the results of the study, the correlation between courses useful and class, status, sex and working department and hotel status are found to be significant and positive at the p
school of tourism and hospitality management Mersin tourism and hotel management program practical training tourism education questionnaire curriculum development
Araştırma Mersin Turizm işletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun eğitim-öğretim programında yer alan zorunlu staj çalışmaları kapsamında, öğrencilerin staj süresince çalıştıkları departmanlara ve genel bilgilere (öğrencinin sınıf, cinsiyet, statü ve çalışma süresi ile otelin yıldızı) göre, eğitim-öğretim programındaki derslerden daha çok hangilerinden yararlandıklarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların eğitim-öğretim programlarının güncellenmesinde ve daha işlevsel hale koyulmasında yol gösterici olması beklenmektedir. Anket tekniğinin kullanıldığı tarama modelindeki bu çalışmada, staj çalışmalarına katılan 2. 3. ve 4. sınıf toplam 115 öğrencinin tümü araştırma kapsamına alınmıştır. Bulguların analizinde sıklık, oran ve ki-kare testinden yararlanılmıştır. Stajyerler, en çok Bilgi İşlem Teknolojileri (%9,29), Resepsiyon-Ön Büro Yönetimi (% 8,53), Yiyecek-lçecek Yönetimi II (%7,16), Yabancı Dil (%6,70), Muhasebe (%6,09), Sosyal Psikoloji (%5,64), Turizme Giriş, Seyahat Acenteliği ve Tur Operatörlüğü ile işletme Yönetimi (%4,87), Personel Yönetimi ve Pazarlama (%4,26) derslerinden yararlanmışlardır. En az yararlandıkları dersler ise, Türk Vergi Sistemi ve Uygulamaları (%0,15), Fiziksel Planlama ve Turizm Mevzuatı (%0,60) ve Finansman (%1,06) dır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin sınıf, statü, çalışılan departman (satın alma ve depo hariç), cinsiyete göre dağılımları ve çalıştıkları otelin yıldızı ile yararlandıkları dersler arasında (p0,05) anlamlı bir ilişki bulunamadığı yolunda bulgulara ulaşılmıştır.
turizm ve otelcilik yüksekokulu Mersin turizm ve otel işletmeciliği programı staj turizm eğitimi anket müfredat geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakem Denetimli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 16 Sayı: 2 |