BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 0 - 0, 11.01.2011

Öz

K.K. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ / EVALUATION OF STUDENT’S COMMUNICATION SKILLS AT K.K. EDUCATION FACULTY

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 0 - 0, 11.01.2011

Öz

ÖZET
Bu araştırmada Atatürk Üniversitesi K.K. Eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören
öğrencilerinin iletişim becerileri karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Beden Eğitimi
Öğretmenliği Bölümü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Matematik Öğretmenliği Bölümü, Coğrafya
Öğretmenliği Bölümü ve Türkçe Öğretmenliği Bölümünde 2008-2009 eğitim öğretim yılında öğrenim
gören 1., 2., 3., ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmaya toplam 297 öğrenci katılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında Korkut
(1996) tarafından geliştirilen ve geçerlik ve güvenirliği yapılmış “İletişim Becerilerini Değerlendirme
Ölçeği” (İBDÖ) kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde parametrik verilerde t-testi,
Tek Yönlü Varyans Analizi,ve LSD Post Hoc testleri kullanılmıştır. İstatistikî analizlerde anlamlılık
düzeyi p<0.05 olarak seçilmiştir. Bölümlerin iletişim becerileri arasında Eğitim Bilimleri öğrencileri
lehine diğer bölümler arasında iletişim becerisi açısından anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. 1. sınıf
öğrencilerinin diğer sınıflardaki öğrencilere göre iletişim becerileri en düşüktür. Cinsiyetlere göre
İletişim becerisi anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Anahtar Kelimeler: İletişim Becerileri, Eğitim Fakültesi,

 

ABSTRACT
The aim of this study is to evaluate and compare the communication skills of students who are from
the K.K. Education Faculty Atatürk University. The research groups of this study are first, second,
third and fourth grade students who studied in the Deportments of Psysical Education and Sports,
Educational Science, Mathematics Education, Geography Education and Turkish education in 2008-
2009 academic year. Sampling consists of students that are chosen by non-probability simple random
sample method of 1., 2., 3. and 4.
Classes. 297 students in this study. In this study, “Communication Skills Evaluation Scale
(CSES) and its validity and reliability was established by Korkut in 1996 has been used. For statistical
assessment, t-test, One Way Anova and LSD Post Hoc test. There was no significant relationship
among different departments in favor of communication skills of the Educational Sciences students.
Communication skills of the freshmen were low in comparison to other departments. There was no
significant difference in students' communication skills in terms of gender variable.
Key Words: Communication Skills, Education Faculty

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öner Gülbahçe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gülbahçe, Ö. (2011). K.K. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ / EVALUATION OF STUDENT’S COMMUNICATION SKILLS AT K.K. EDUCATION FACULTY. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2).