BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULUNDA AMATÖR VE PROFESYONEL SPOR YAPAN ÖĞRENCİLERLE AKTF SPOR YAPMAYAN ÖĞRENCİLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 0 - 0, 21.02.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda öğrenim gören; aktif
olarak amatör ve profesyonel spor yapan öğrencilerle aktif spor yapmayan öğrencilerin kişilik özellikleri
arasında fark olup olmadığını incelemektir.
Çalışmanın evrenini gazi üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksek okulunda 2006-2007 öğretim yılında
öğrenim gören 1346 öğrenci olnşturmaktadır. Örneklem grubunu ise 124 amatör, 64 profesyonel ve 105 aktif
spor yapmayan toplamda 293 öğrenci oluşturmaktadır.
Bu çalışmada amaçlar doğmltusunda amatör ve profesyonelolarak spor yapan öğrenciler ile aktif spor
yapmayan öğrencilerin kişilik özelliklerini karşılaştırmak için Eysenck'in kişilik envanteri kullanılmıştır.
Eysenck kişilik envanteri H:J Eysenck ve S:B Eysenck tarafından geliştirilmiş Bayar P. tarafından Türkçeye
uyarlanmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz etmek için SPSS 10,0 paket programı kullanılmıştır.
Grupların aritmetik ortalamalan arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı Tek Yönlü Varyans analizi (One
Way Anova) testi ile kontrol edilmiş ve p<0,05 düzcyinde manidarllk. aranmıştır.
Bu çalışmada elde edilen verilere göre Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu'nda öğrenim
gören profesyond, amatör ve aktif spor yapmayan konumdaki öğrencilerin psikotik ve nörotik değerlerine
ilişkin anlamlı fark bulunınazken; dışa dönük değerlerinde profesyonel ve amatör konumdaki öğrencilerin
aktif spor yapmayan öğrencilerden, profesyonel konumdaki öğrencilerin amatör konumdaki öğrencilerden
daha dışa dönük olduğu ortaya çıkmıştır ve istatistikselolarak anlamlı bulunmuşturp<0.05.

Anaht.ar Kelimeler: Amatör, Profesyonel, Kişilik, Spor

 

ABSTRACT
it is aimed in this study to evaluate whether there is a difference between behavioral characteristics of
students who do sport actively in an amateur or professional way and those students who does not take part in
sport activities at Physical Education and Spon Academy in Gazi University.
Subjects consist of 1346 students who attend at Physical Edueation and Sport Academy in Gazi University
between the years 2006 and 2007. Sample of the research consist of 64 professional, 124 amateur and 105
students who is not active in sports totally 293 students.
In this study, Eysenck's behaviour inventory was wed in order to compare behavioural characteristics of
students who do sports in a professional or amateur way with those who do not actively. Eysenck's behaviour
inventory was developed by :1 Eysenck and S:S Eysenck and adapted imo Turkish by Bayar P.
SPSS i 0,0 package program was used to analyse the data. Arithrnetical average of groups was tested by
uSİllg One Way Anova for comparisian of possible to occur differences. Resnlts were interpreted at the 0.05
or a lower level of significance
According to the results obtained in this study; while it has been found that there is no significant
pyschological and neurologieal difference between students who do span actively in an amaleur or
professionaf way and those students who does not take part in sport activitıes at Physical Education and Spor!
Acadcmy in Gazi University, it has been made clear that amateur and professional students are socially more
aetive than those who do not do sports and professional students are socially more active than amateur
students. it has been alsa found that this is statistically signifıcant p<0.05.

Key Words: Amateur, professionali, behaviour, spor!

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Arslan Bu kişi benim

Gökhan Bayraktar Bu kişi benim

Seleen Akdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, F., Bayraktar, G., & Akdoğan, S. (2010). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULUNDA AMATÖR VE PROFESYONEL SPOR YAPAN ÖĞRENCİLERLE AKTF SPOR YAPMAYAN ÖĞRENCİLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2).