Bu çalışmanın; Beden Eğitiıni ve Spor bilincinin getirdiği hareketlilikle, günümüz durumıınu gözler
önüne serip bunun doğrultusundageleceğe ışık tutma bilincini taşıması açısından önem arzettiği
kanaatindeyiz.
Çalışmada sırastl'la Türkiye, Azerbaycan. Kanada, ve [ngiltere devletlerinin Beden eğitimi ve Spor
Öğretmenliği Eğitimi Öğretim Programlarından ömek programlar almarak bu ülkeler arasında bir
karşılaştııına yaptımıştır. Yazılı ve intemet ortamıudaki veriler bu çalışmanın materyalini
oluşturmaktadıl'.
Bu çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular doğrultıısıında şu an Türkiye'de uygulanan beden
eğilimi ve spor öğretmenliği ile diğer ülkeler arasında bir değerlendirme yapılmış ve eğitim öğretim
programımız iııcelenmiştir. Sonuç olarak eğitim öğretim programımızdaki eksik olduğu düşünülen
olgular belirtilıneye çalışılmıştır. Bunların içinde: beden eğitimi ve spor öğretmeııinin eğiıiminde
ülkelerin kendilerine göre kültürel derslerini öğretmeıı adaylarına vermeleri soııuç olarak belirtilebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 1 |