This study examines and classifies the metaphors that university students formulated to describe the roles of geography lecturer. 124 male (51,7 %) and 116 female (48,3 %) university students (n=240) participated in the study. Participants completed the sentence “A geography lecturer is like . . . because . . .” by focusing on only one metaphor. The data were analyzed both qualitatively (i.e., inductive analysis) and quantitatively (i.e.,chi-square test). According to the results, 59 personal metaphors and 8 main conceptual categories, based on the university students’ metaphorical images, were identified. Moreover, significant differences were discovered between participants’ program type with regard to the conceptual themes. The study concludes that metaphor is a powerful pedagogic tool for reflective geography lecturers in interpreting about university students’ forms of thought and perception concerning geography lecturer
Metaphor analysis geography lecturer university students phenomenography
Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin, coğrafya eğitimcisi rolleri ile ilgili algılarını metaforlar aracılığıyla analiz etme amacına yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 124’ü erkek (% 51,7) ve 116’sı kız (% 48,3) olmak üzere toplam 240 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: (1) Katılımcılar coğrafya eğitimcisi rolleri ile ilgili ne tür metaforlara sahiptir? (2) Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından hangi kavramsal kategoriler altında toplanabilir? (3) Kavramsal kategoriler katılımcıların program türü ve cinsiyeti bakımından farklılık göstermekte midir? Araştırma verilerinin toplanması için katılımcılardan “Coğrafya eğitimcisi. . . gibidir; çünkü. . .” cümlesini tamamlaması istenmiştir. Elde edilen veriler hem nitel (içerik analizi) hem de nicel (chi-square) veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre: (1) Katılımcılar toplam 59 geçerli metafor üretmiştir. (2) Katılımcılar tarafından üretilen metaforlar ortak özellikleri bakımından sekiz farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. (3) Coğrafya derslerinin yer aldığı Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Coğrafya program türlerinde öğrenim gören katılımcıların coğrafya eğitimcisi rollerini anlatmak için kullandıkları metaforlarda önemli farklılıklar belirlenmiştir. Sonuçta, metaforların, özellikle üniversite öğrencilerinin coğrafya eğitimcisi rollerine ilişkin düşünce ve algı biçimlerini anlamlandırmak konusunda, yansıtıcı düşünme yeteneğine sahip coğrafya eğitimcilerine önemli bilgiler sağlayan güçlü bir pedagojik araç olarak kullanılabileceği görülmüştür.
Metafor analizi coğrafya eğitimcisi üniversite öğrencileri olgubilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 33 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License