Sosyal Bilgiler
öğretmenlerinin coğrafya algılarını belirlemek için yapılan bu çalışma nitel
araştırma yaklaşımının olgubilim deseni çerçevesinde yürütülmüştür. Rize ilinde
görev yapmakta olan 56 sosyal bilgiler öğretmeninin coğrafya kavramına ilişkin
algısını belirlemek için bir bilgi formu geliştirilmiştir. Öğretmenlerin bu
bilgi formunda coğrafya...........gibidir/benzer. Çünkü...........şeklindeki
boşluğu doldurmaları istenmiştir. Elde edilen veriler nitel araştırma
yaklaşımının doğasına uygun bir biçimde betimsel ve içerik analizine tabi
tutulmuştur.
Sonuç olarak öğretmenlerin
49 farklı metafor kullandıkları ve metaforların altı farklı kategori başlığı
altında toplandığı belirlenmiştir. Bu kategoriler yol gösterici, yaşamın
ifadesi, coğrafi unsur, çeşitlilik, biçimsellik ve eğlence başlıkları altında
toplanmıştır. Özellikle öğretmenlerin %60’a yakınının coğrafyayı yol gösterici
ve yaşam ifadesi olarak görmesi bu bilime yönelik pozitif bakış açısının bir
göstergesidir. Ancak bazı imaj sorunları da tespit edilmiş olup çalışma
sonucunda bunlara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 37 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License