İRAN’DA TURİZM FAALİYETLERİ
Yıl 2020,
Cilt: 25 Sayı: 44, 269 - 284, 20.12.2020
Hamza Akengin
,
Güllü Sonakalan
Öz
Bu çalışmanın amacı İran’daki turizm faaliyetlerinin coğrafi potansiyelinin araştırılmasıdır. İran turizm potansiyeli ve coğrafi şartlar ile ilişki analiz edilerek İran’daki turistik faaliyetler ile coğrafi şartlar arasındaki ilişki üzerinde durulacaktır. Araştırmanın ana amacı ve ona bağlı olarak oluşturulan 6 alt soruya cevap aranarak İran’daki turizm faaliyetleri ve coğrafi şartlar arasındaki ilişki üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışma literatür analizi ve arazi çalışması sırasında yapılan gözlemlerden elde edilen verilere dayandırılmıştır. Literatür analizi, arazi çalışması ve gözlem metotlarına dayandırılan araştırmada literatür ve sahadan elde edilen bilgiler; tarihi, güncel bilgiler ile İran İstatistik Merkezi ve Dünya Turizm Örgütü verileri ilişkilendirilerek sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır. İran’ın başta doğal ve kültürel turizm bakımından olmak üzere çok önemli bir potansiyele sahip olduğu anlaşılmaktadır.
Kaynakça
- DEİK; TİM. (2016). Ambargo Sonrası İran Ekonomik ve Ticari Etki Analizi Projesi.
- Doğanay, H. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
- Gharamaleki, M. R. (2005). İran’da Turizmin Gelişimi ve İran’ın Doğu Azerbaycan Eyaletinde Bulunan Otel Personelinin Performans Değerlendirmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi. İstanbul.
- Ghaz, J. M., Ólafsdóttir, R., Tongkul, F., & Ghazi, J. M. (2013). Geological Features for Geotourism in the Western Part of Sahand Volcano, NW Iran. Geoheritage(5), 23-34.
- Handcrafts and Tourism Organization . (2011). Iran Cultural Heritage.
- Heydarzadegan, P., & Arslan, M. (2010). Merağa İli (İran) Turizm Potansiyelinin A’WOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Ormacılık Dergisi, 107-117.
- Honarfar, L. (1376). Familarity With Historical City Of Esfahan. Esfahan.
- Özcan, C. C. (2017). İran ve Türkiye Turizm İlişkisi. İRAM.
- Özgüç, N. (2017). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler. İstnabul: Babil Kitabevi.
- Reece, W. S. (2010). The Economics of Tourism. New Jersey: Prentice Hall.
- TURSAB. (2017). Tahran Uluslararası Turizm Fuarı Değerlendirme Raporu. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği .
- UNWTO. (August 2017). Tourism Highlights. World Tourism Organization. Madrid: World Tourism Organization.
- UNWTO. (Temmuz 2015). Annual Report. World Tourism Organization.
- Urban Strategy Partners. (Aralık 2017). Turizm ve Kentler Raporu. Londra.
- Usta, Ö. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
- Vista ara Kültür Müessesesi-İraniya. (2015). İran’ın Bitki Örtüsü. Tahran.
- WTTC. (March 2017). Travel&Toruism, Economic İmpact İran. Worl Travel and Toruism Council. United Kingdom: World Travel and Toruism Council .
- Yarcan, Ş. (2006). Turizm Endüstrisinin Yapısı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
Tourism Activities in Iran
Yıl 2020,
Cilt: 25 Sayı: 44, 269 - 284, 20.12.2020
Hamza Akengin
,
Güllü Sonakalan
Öz
The purpose of this study is to investigate the geographical potential of tourism activities in Iran. An evaluation was made on the relationship between tourism activities in Iran and geographical conditions by seeking answers to the main purpose of the research and 6 sub-questions created accordingly. The study was based on data obtained from literature analysis and observations made during the field study. provided information from literature analysis, field work and observation methods were correllated with historic and current information and also data from Iranian Ststistics Center and World Tourism Organization to form a result. It is understood that Iran has a very important potential, especially in terms of natural and cultural tourism.
Kaynakça
- DEİK; TİM. (2016). Ambargo Sonrası İran Ekonomik ve Ticari Etki Analizi Projesi.
- Doğanay, H. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
- Gharamaleki, M. R. (2005). İran’da Turizmin Gelişimi ve İran’ın Doğu Azerbaycan Eyaletinde Bulunan Otel Personelinin Performans Değerlendirmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi. İstanbul.
- Ghaz, J. M., Ólafsdóttir, R., Tongkul, F., & Ghazi, J. M. (2013). Geological Features for Geotourism in the Western Part of Sahand Volcano, NW Iran. Geoheritage(5), 23-34.
- Handcrafts and Tourism Organization . (2011). Iran Cultural Heritage.
- Heydarzadegan, P., & Arslan, M. (2010). Merağa İli (İran) Turizm Potansiyelinin A’WOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Ormacılık Dergisi, 107-117.
- Honarfar, L. (1376). Familarity With Historical City Of Esfahan. Esfahan.
- Özcan, C. C. (2017). İran ve Türkiye Turizm İlişkisi. İRAM.
- Özgüç, N. (2017). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler. İstnabul: Babil Kitabevi.
- Reece, W. S. (2010). The Economics of Tourism. New Jersey: Prentice Hall.
- TURSAB. (2017). Tahran Uluslararası Turizm Fuarı Değerlendirme Raporu. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği .
- UNWTO. (August 2017). Tourism Highlights. World Tourism Organization. Madrid: World Tourism Organization.
- UNWTO. (Temmuz 2015). Annual Report. World Tourism Organization.
- Urban Strategy Partners. (Aralık 2017). Turizm ve Kentler Raporu. Londra.
- Usta, Ö. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
- Vista ara Kültür Müessesesi-İraniya. (2015). İran’ın Bitki Örtüsü. Tahran.
- WTTC. (March 2017). Travel&Toruism, Economic İmpact İran. Worl Travel and Toruism Council. United Kingdom: World Travel and Toruism Council .
- Yarcan, Ş. (2006). Turizm Endüstrisinin Yapısı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.