Her şehrin kendine özgü doğal ve insan kaynakları bulunmaktadır. Bu bağlamda eğitim coğrafyası bu kaynakları ve farklılıkları yansıtır. Sivas'ın eğitim coğrafyası, okur-yazar oranları, öğrenci sayıları ve eğitim seviyesi gibi faktörlerle birlikte çevresel etmenleri de değerlendirmeyi gerektirir. Sivas ilinin eğitim coğrafyasının incelendiği bu çalışma nitel bir çalışmadır. Araştırmada kullanılacak veriler doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Toplanan veriler betimsel içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, okuma yazma oranları başlangıçta Türkiye ortalamasının oldukça gerisinde kalan Sivas’ın zamanla bu farkı kapattığını ortaya koymuştur. İlçeler arasında önemli farklılıklar gözlemlenmektedir. Sivas'ın derslik başına düşen öğrenci sayılarının Türkiye genelinden daha düşüktür. Ortaöğretim seviyesindeki öğrenci sayısı en yüksek olan kategoridir. Kadınların okuma yazma oranı, en yüksek %95,54 Merkez ile %91,72 Gemerek ve diğer bazı ilçelerde görülmektedir. Öğretim elamanı ve öğrenci sayısı oranları incelendiğinde Türkiye ortalamasının oldukça altında kalan bir düzeydedir. Erkekler arasında okuma yazma bilmeyen oranı en yüksek %25,99 ile Doğanşar ilçesinde, en düşük ise %0,67 ile Merkez ilçesinde görülmektedir. Sonuç olarak, Doğanşar ilçesi özelinde diğer ilçelerle birlikte okuma yazma bilmeyen az sayıdaki nüfus için yetişkin eğitimi programları ve okuma yazma kurslarının düzenlenmesi önerilebilir.
All provinces have their own specific natural and human resources. In this context, educational geography represents these resources and differences. Educational geography of Sivas province requires evaluating the environmental factors along with the factors such as literacy rates, number of the students and educational levels etc. This study, in which the educational geography of Sivas province is analyzed, is a qualitative study. The data of the research were obtained through document analysis. The data gathered in the research were analyzed by using the descriptive content analysis method. Results revealed that Sivas, whose literacy rates initially lagged far behind the Türkiye average, has closed this gap over time. Notable differences are observed among the districts. Student numbers per classroom in Sivas are lower than the average of Türkiye. Number of students at the secondary education level is the highest category. Literacy rate of women is observed as highest with 95,54% in Central District, with 91,72% in Gemerek, and some other districts. When the rates of instructor and student numbers are analyzed, it is at a quite low level compared to the average of Türkiye. The illiteracy ratio of men is seen as the highest in Doğanşar with the rate of 25,99% and the lowest in the central district with 0,67%. In conclusion, it can be suggested that adult education programs and literacy courses should be organized for the small number of illiterate population in Doğanşar district together with other districts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Coğrafya Eğitimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 29 Sayı: 52 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License