Müzik eğitiminde psiko-motor davranışların kazandırılması sürecinin
değerlendirilmesi üzerindeki çalışmaların sınırlı olması ve ölçme araçlarının
kullanılmaması nedeni ile objektif ölçmelerin yapılamadığı, dolayısı ile
değerlendirmelerin verimli olmadığı görülmektedir. Objektif ölçmelerin
yapılamaması nedeniyle, öğrenci performanslarının aynı ölçüde değerlendirmelere
yansımadığı gözlenmektedir.
Araştırma, çalgı eğitiminde kazandırılması gereken davranışlar ve bu davranışların
ölçüt alındığı ölçek formu ve bu formun uygulanabilirliği üzerinde odaklaşacaktır.
Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır.
Araştırma;
1.Çalgı eğitiminde değerlendirme yapan kişilere önerilebilecek “performans
değerlendirme formuna”(PDF),
2. Önerilen formun(PDF) gerçek ölçme durumlarında daha nitelikli olarak
kullanılabilmesi ile ilgili önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 20 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.