BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDE ÇALGI ÖĞRTİMİNDEKİ PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Sayı: 20, 99 - 109, 01.03.2010

Öz

Müzik eğitiminde psiko-motor davranışların kazandırılması sürecinin
değerlendirilmesi üzerindeki çalışmaların sınırlı olması ve ölçme araçlarının
kullanılmaması nedeni ile objektif ölçmelerin yapılamadığı, dolayısı ile
değerlendirmelerin verimli olmadığı görülmektedir. Objektif ölçmelerin
yapılamaması nedeniyle, öğrenci performanslarının aynı ölçüde değerlendirmelere
yansımadığı gözlenmektedir.
Araştırma, çalgı eğitiminde kazandırılması gereken davranışlar ve bu davranışların
ölçüt alındığı ölçek formu ve bu formun uygulanabilirliği üzerinde odaklaşacaktır.
Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır.
Araştırma;
1.Çalgı eğitiminde değerlendirme yapan kişilere önerilebilecek “performans
değerlendirme formuna”(PDF),
2. Önerilen formun(PDF) gerçek ölçme durumlarında daha nitelikli olarak
kullanılabilmesi ile ilgili önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Haley, K.A. " Aplication of research measurement to a measure of musical performance" Journal of Outcome Measurement Vol 3, pp. 266-277 U.S.A., 1999.
  • Le Blank, A., Jin,Y.C. vd., “ Pictorial versus Verbal Rating Scales in Music Preference Measurement” Journal of Research in Music Education v46 no3 p425-35 Fall 1998.
  • Macleod, M., Bowden, R., Bevan, N. Ve Curson, I. ( 1997). “The Music Performance Measurement Method” Journal of Behavior and Information Technology. Vol 16. no. 4/5 p.279-293
  • Palmer,C ; Mayer, R.K. " Conceptual and motor learning in music performance" Psychol Sci Vol 11, Colombus, 2000.
  • Saraç, A.Gürsan. ‘Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Viyolonsel Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklerin Öğrenciye Yansıması’, Yüksek Lisans Tezi, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1992.
  • Saraç, A.Gürsan. “Program ve Müzik Eğitimi” A.Ü.Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı : 6, Erzurum,2000.
  • Saraç, A.Gürsan. Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Çalgı Eğitiminin Bir Boyutu Olarak Viyolonsel Öğretim Programlarında Belirlenen Devinişsel Hedefler ve Hedef Davranışların Gerçekleşme Dereceleri, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Erzurum, 1996.
  • Saraç, A.Gürsan. “Çalgı Eğitiminin Bir Boyutu Olarak Viyolonsel Eğitiminde Psikomotor Becerilerin, Müzik, Öğretim Programı Çatısındaki Basamakları”, 4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi bildirileri 3, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1076, Eğitim Fakültesi Yayınları; No:51, Eskişehir, 1997.
  • Uçan, Ali. “Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi ve Kullanımı”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, Cilt: 3, Ankara, 1987.
Yıl 2008, Sayı: 20, 99 - 109, 01.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Haley, K.A. " Aplication of research measurement to a measure of musical performance" Journal of Outcome Measurement Vol 3, pp. 266-277 U.S.A., 1999.
  • Le Blank, A., Jin,Y.C. vd., “ Pictorial versus Verbal Rating Scales in Music Preference Measurement” Journal of Research in Music Education v46 no3 p425-35 Fall 1998.
  • Macleod, M., Bowden, R., Bevan, N. Ve Curson, I. ( 1997). “The Music Performance Measurement Method” Journal of Behavior and Information Technology. Vol 16. no. 4/5 p.279-293
  • Palmer,C ; Mayer, R.K. " Conceptual and motor learning in music performance" Psychol Sci Vol 11, Colombus, 2000.
  • Saraç, A.Gürsan. ‘Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Viyolonsel Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklerin Öğrenciye Yansıması’, Yüksek Lisans Tezi, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1992.
  • Saraç, A.Gürsan. “Program ve Müzik Eğitimi” A.Ü.Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı : 6, Erzurum,2000.
  • Saraç, A.Gürsan. Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Çalgı Eğitiminin Bir Boyutu Olarak Viyolonsel Öğretim Programlarında Belirlenen Devinişsel Hedefler ve Hedef Davranışların Gerçekleşme Dereceleri, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Erzurum, 1996.
  • Saraç, A.Gürsan. “Çalgı Eğitiminin Bir Boyutu Olarak Viyolonsel Eğitiminde Psikomotor Becerilerin, Müzik, Öğretim Programı Çatısındaki Basamakları”, 4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi bildirileri 3, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1076, Eğitim Fakültesi Yayınları; No:51, Eskişehir, 1997.
  • Uçan, Ali. “Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi ve Kullanımı”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, Cilt: 3, Ankara, 1987.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürsan Saraç Bu kişi benim

Hasan Şeker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Saraç, G., & Şeker, H. (2010). GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDE ÇALGI ÖĞRTİMİNDEKİ PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(20), 99-109.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.