Bu çalışmanın amacı, Ülkemizde Resim-iş Eğitimi bölümlerinde yapılan
özel yetenek sınavlarına farklı bir bakış açısı getirmektir. Ayrıca, yetenek
sınavlarının uygulanma ve değerlendirilme aşamasında, tespit edilen aksaklıkları
gidermeye yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Ülkemizdeki çeşitli üniversitelerde yapılan yetenek sınavları
arasındaki benzer ve farklı yönler incelenmiştir. İncelemeler sırasında ülkemizde,
Resim-iş Eğitimi bölümlerinde yapılan yetenek sınavlarının uygulama ve
değerlendirme aşamalarında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılıkların
giderilip sınavların belirli bir standarda oturmasına yönelik portfolyo’ya (sunum
dosyası) dayalı örnek bir özel yetenek sınavı, çalışmada sunulmuştur.
Sunum dosyası (portfolyo) özel yetenek sınavı güzel sanatlar eğitimi
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 18 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.