BibTex RIS Kaynak Göster

ÇANKIRI / BAYRAMÖREN-YURTPINAR KÖYÜ’NDEKİ BALIKLI PINAR

Yıl 2009, Sayı: 23, 27 - 38, 12.03.2010

Öz

Çankırı’ya bağlı ilçelerden Bayramören’de bulunan Balıklı Pınar (Osman
Ağa Çeşmesi), yuvarlak kemerli yüzeysel bir nişe sahip tek cepheli bir çeşme olup,
özellikle süslemeleri içerisindeki balık figürleri dolayısıyla Anadolu Türk
mimarisinde önemli bir örnek olarak dikkat çekmektedir.

Kaynakça

  • Aslanapa, O., Türk Sanatı, İstanbul, 1984.
  • Ayhan, B., “Türklerden Önce Çankırı’nın Genel Tarihçesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 329-338.
  • Ayhan, B., Çankırı (Tarih, Kültür, Turizm), Ankara, 2007.
  • Aytöre, A., “Türklerde Su Mimarisi”, Milletlerarası Birinci Türk Sanatları Kongresi (Ankara, 19-24 Ekim 1959), Kongreye Sunulan Tebliğler, Ankara, 1962, s. 45-69.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F. – Bayraktar, M. S., “Adıyaman İli ve İlçelerinde Yüzey Araştırması–2001”, 20. Araştırma Sonuçları Toplantısı (27–31 Mayıs 2002 Ankara), 1. Cilt, Ankara, 2003, s. 81–98.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F., “2004 Yılı Adıyaman İli ve İlçeleri Yüzey Araştırması” IX. Ortaçağ Ve Türk Dönemi Kazıları Ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu (21–23 Nisan 2005) Bildiriler, Erzurum, 2006, s. 57-66.
  • Çeçener, H. B., Üsküdar Merkez Mahalleleri Osmanlı Dönemi Su Uygarlığı Eserleri, İstanbul, 2007.
  • Diez, E. – Aslanapa, O. – Koman, M. M., Karaman Devri Sanatı, İstanbul, 1950.
  • Durukan, A., “Aksaray Sultan Hanı”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 141-159.
  • Egemen, A., İstanbul’un Çeşme ve Sebilleri, İstanbul, 1993.
  • Elibol, A., XIX. Yüzyıl Başlarında Çankırı, Ankara, 2008.
  • Gündoğdu, A., “Danişmentli Çağında Çankırı”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 217-226.
  • Gündoğdu, H. – Bayhan, A. A. – Aktemur, A. M. – Kukaracı, İ. U. – Çelik, A. – Güneş, B., Tarihi Yaşatan İl Tokat, Ankara, 2006.
  • Gündoğdu, H., “Niksar’da Pek Bilinmeyen Bir Çeşme ve Üzerindeki Kabartmalar”, Kaynaklar, S. 2 (Kış), İstanbul, 1984, s. 41-48;
  • Gündoğdu, H., Türk Mimarisinde Figürlü Taş Plastik (İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Basılmamış Doktora Tezi), İstanbul, 1979.
  • Kankal, A., “16. Yüzyıl Osmanlı İdari Taksimatında Çankırı Sancağı ve Çankırı Kazası”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 185-216.
  • Kara Pilehvarian, N. – Urfalıoğlu, N. – Yazıcıoğlu, L., Osmanlı Başkenti İstanbul’da Çeşmeler, İstanbul, 2004.
  • Kuran, A., “Karamanlı Medreseleri”, Vakıflar Dergisi, S. 8, Ankara, 1969, s. 209- 224.
  • Ögel, S., Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, Ankara, 1987.
  • Öney, G., “Anadolu Selçuk Sanatında Balık Figürü”, Sanat Tarihi Yıllığı, II, İstanbul, 1968.
  • Önge, Y., “Konya’nın Meram Mesîresindeki Mimari Bir Manzume”, Vakıflar Dergisi, S. 10, Ankara, 1973, s. 367-384.
  • Özkarcı, M., Niğde’de Türk Mimarisi, Ankara, 2001.
  • Özkarcı, M., Türk Kültür Varlıkları Envanteri Kahramanmaraş 46, I-II, Ankara, 2007.
  • Özkul Fındık, N., “Hekimhan Çeşmeleri”, Sanat, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, S. 9, Erzurum, 2006, s. 99-117.
  • Pektaş, K., “Çardak Han”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 170-171.
  • Sevim, A. – Pehlivan, C., “Dünden Bugüne Çankırı: Çankırı’nın Tarih Öncesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 125-154.
  • Sözen, M., Anadolu Medreseleri, I, İstanbul, 1970.
  • Şahin, K., “Emeviler Döneminden (714-715) Anadolu Selçukluları Dönemine Kadar Çankırı’nın Rolü”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 323-328;
Yıl 2009, Sayı: 23, 27 - 38, 12.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Aslanapa, O., Türk Sanatı, İstanbul, 1984.
  • Ayhan, B., “Türklerden Önce Çankırı’nın Genel Tarihçesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 329-338.
  • Ayhan, B., Çankırı (Tarih, Kültür, Turizm), Ankara, 2007.
  • Aytöre, A., “Türklerde Su Mimarisi”, Milletlerarası Birinci Türk Sanatları Kongresi (Ankara, 19-24 Ekim 1959), Kongreye Sunulan Tebliğler, Ankara, 1962, s. 45-69.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F. – Bayraktar, M. S., “Adıyaman İli ve İlçelerinde Yüzey Araştırması–2001”, 20. Araştırma Sonuçları Toplantısı (27–31 Mayıs 2002 Ankara), 1. Cilt, Ankara, 2003, s. 81–98.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F., “2004 Yılı Adıyaman İli ve İlçeleri Yüzey Araştırması” IX. Ortaçağ Ve Türk Dönemi Kazıları Ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu (21–23 Nisan 2005) Bildiriler, Erzurum, 2006, s. 57-66.
  • Çeçener, H. B., Üsküdar Merkez Mahalleleri Osmanlı Dönemi Su Uygarlığı Eserleri, İstanbul, 2007.
  • Diez, E. – Aslanapa, O. – Koman, M. M., Karaman Devri Sanatı, İstanbul, 1950.
  • Durukan, A., “Aksaray Sultan Hanı”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 141-159.
  • Egemen, A., İstanbul’un Çeşme ve Sebilleri, İstanbul, 1993.
  • Elibol, A., XIX. Yüzyıl Başlarında Çankırı, Ankara, 2008.
  • Gündoğdu, A., “Danişmentli Çağında Çankırı”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 217-226.
  • Gündoğdu, H. – Bayhan, A. A. – Aktemur, A. M. – Kukaracı, İ. U. – Çelik, A. – Güneş, B., Tarihi Yaşatan İl Tokat, Ankara, 2006.
  • Gündoğdu, H., “Niksar’da Pek Bilinmeyen Bir Çeşme ve Üzerindeki Kabartmalar”, Kaynaklar, S. 2 (Kış), İstanbul, 1984, s. 41-48;
  • Gündoğdu, H., Türk Mimarisinde Figürlü Taş Plastik (İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Basılmamış Doktora Tezi), İstanbul, 1979.
  • Kankal, A., “16. Yüzyıl Osmanlı İdari Taksimatında Çankırı Sancağı ve Çankırı Kazası”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 185-216.
  • Kara Pilehvarian, N. – Urfalıoğlu, N. – Yazıcıoğlu, L., Osmanlı Başkenti İstanbul’da Çeşmeler, İstanbul, 2004.
  • Kuran, A., “Karamanlı Medreseleri”, Vakıflar Dergisi, S. 8, Ankara, 1969, s. 209- 224.
  • Ögel, S., Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, Ankara, 1987.
  • Öney, G., “Anadolu Selçuk Sanatında Balık Figürü”, Sanat Tarihi Yıllığı, II, İstanbul, 1968.
  • Önge, Y., “Konya’nın Meram Mesîresindeki Mimari Bir Manzume”, Vakıflar Dergisi, S. 10, Ankara, 1973, s. 367-384.
  • Özkarcı, M., Niğde’de Türk Mimarisi, Ankara, 2001.
  • Özkarcı, M., Türk Kültür Varlıkları Envanteri Kahramanmaraş 46, I-II, Ankara, 2007.
  • Özkul Fındık, N., “Hekimhan Çeşmeleri”, Sanat, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, S. 9, Erzurum, 2006, s. 99-117.
  • Pektaş, K., “Çardak Han”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 170-171.
  • Sevim, A. – Pehlivan, C., “Dünden Bugüne Çankırı: Çankırı’nın Tarih Öncesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 125-154.
  • Sözen, M., Anadolu Medreseleri, I, İstanbul, 1970.
  • Şahin, K., “Emeviler Döneminden (714-715) Anadolu Selçukluları Dönemine Kadar Çankırı’nın Rolü”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 323-328;
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Ali Bayhan Bu kişi benim

Fikri Salman

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Bayhan, A. A., & Salman, F. (2010). ÇANKIRI / BAYRAMÖREN-YURTPINAR KÖYÜ’NDEKİ BALIKLI PINAR. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 27-38.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.