BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN RESİM-İŞ EĞİTİMİ DERSİ SONRASI RESME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2009, Sayı: 23, 93 - 106, 12.03.2010

Öz

Bu araştırmada, Atatürk Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü
öğrencilerinin resim- iş eğitimi dersinde, resme karşı öğrenci tutumları belirlenmiş
ve incelenmiştir. Öğrencilerin, öğretmen olarak atandıktan sonra vermek zorunda
oldukları resim-iş dersindeki tutum ve başarılarını belirleyecek olan şu an ki
tutumları, araştırmanın önemini arttırmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak anket kullanılmıştır. 2006- 2007 eğitim-öğretim yılında, Atatürk
Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ve Ağrı Eğitim Fakültelerinde
öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nden toplam 250 öğrenci bu
araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Anket beşli likert tipinde ve resme
ilişkin tutumları belirlemeye yönelik soruları içermektedir. Ayrıca cinsiyet, mezun
olunan lise ile ilgili demografik bilgileri de içermektedir. Anket uygulaması resim-iş
dersine başlanmadan dönemin başında ve yaklaşık 14 hafta ders işlendikten
sonra dönem sonunda olmak üzere iki defa yapılmıştır. Anket verilerinin
değerlendirilmesi sonucunda ankete verilen ilk cevaplarla son cevapları arasında
öğrenci tutumlarının pozitif yönde değişimlerinin olduğu gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün, Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, 7. Basım, İzmir, Mart 2005, Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, 6. Basım, İzmir, Mart 2005
  • Artut, Kazım, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2002
  • Baş, Türker, Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir, Seçkin yayıncılık, Ankara 2005
  • Başaran, İ. Ethem, Eğitim Psikolojisi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1994
  • Bilhan, Saffet, Eğitim Felsefesi, A. Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara, 1991
  • Fidan, Nurettin- Erden, Münire, Eğitime Giriş, Alkım Yayınları, İstanbul, 2001
  • Özdemir, Servet- Yalın, Halil İbrahim- Sezgin, Feridun, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel
  • Özsoy, Vedat (Editör), Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları, Ankara, 2006
  • Özsoy, Vedat (Editör), İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları, Ankara, 2005
  • San, İnci, Sanat Eğitimi Kuramları, Ütopya Yayınevi, 2. Baskı, Ankara, 2003
  • Şeker, Hasan ve Gençdoğan, Başaran, Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Nobel
  • Uzman, Ersin, “Sosyal Destek Düzeyleri Farklı Üniversite Öğrencilerinin Kimlik Statüleri, Eğitim Araştırmaları, 2004, 4, 15, 110-121.
  • Yolcu, Enver, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Nobel Yayın, Ankara, Kasım 2004
Yıl 2009, Sayı: 23, 93 - 106, 12.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün, Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, 7. Basım, İzmir, Mart 2005, Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, 6. Basım, İzmir, Mart 2005
  • Artut, Kazım, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2002
  • Baş, Türker, Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir, Seçkin yayıncılık, Ankara 2005
  • Başaran, İ. Ethem, Eğitim Psikolojisi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1994
  • Bilhan, Saffet, Eğitim Felsefesi, A. Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara, 1991
  • Fidan, Nurettin- Erden, Münire, Eğitime Giriş, Alkım Yayınları, İstanbul, 2001
  • Özdemir, Servet- Yalın, Halil İbrahim- Sezgin, Feridun, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel
  • Özsoy, Vedat (Editör), Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları, Ankara, 2006
  • Özsoy, Vedat (Editör), İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları, Ankara, 2005
  • San, İnci, Sanat Eğitimi Kuramları, Ütopya Yayınevi, 2. Baskı, Ankara, 2003
  • Şeker, Hasan ve Gençdoğan, Başaran, Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Nobel
  • Uzman, Ersin, “Sosyal Destek Düzeyleri Farklı Üniversite Öğrencilerinin Kimlik Statüleri, Eğitim Araştırmaları, 2004, 4, 15, 110-121.
  • Yolcu, Enver, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Nobel Yayın, Ankara, Kasım 2004
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yakup Göktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Göktaş, Y. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN RESİM-İŞ EĞİTİMİ DERSİ SONRASI RESME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 93-106.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.