BibTex RIS Kaynak Göster

2009 YEREL SEÇİMLERİNDE ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARININ PARTİ BİLBORDLARININ GRAFİKSEL AÇIDAN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Sayı: 23, 1 - 30, 12.03.2010

Öz

Günümüzde reklâm sosyal yasamın vazgeçilmez parçası olmuştur. Bu sebeple açık hava
reklâmcılığı tüm ortamlar kullanılarak tasarlandığından toplumun her kesimine ulaşmak için
uygun bir yoldur. Billboardlar ise açık hava reklâmcılığının en önemli parçasıdır. Özgür,
sınırsız, yaratıcılığa açık tasarım olanağı, yönlendirme, işaretleme ve direkt mesaj iletme gibi
birçok işlevselliği olan billboardlar etkili bir iletişim ortamı yaratırlar. Bu iletişimi doğru
kullanmanın yolu iyi bir grafik tasarım sürecinden geçer. Grafik tasarım sürecinde fotoğraflar,
tipografi, renk bilgisi ve tasarımı hedef kitlenin yapısı bakımından önemlidir. Yapılan reklâm
ve tanıtım kampanyasının planlaması sırasında etkili bir grafik tasarım süreci izlenirse
billboardlar amaca ulaşma yolunda etkili yöntemlerden biridir.
Bu araştırmada reklam, açık hava reklamcılığı, billboard, billboard çeşitleri, billboardların
açık hava tasarım ve tanıtım kampanyasındaki yeri, grafiksel açıdan billboard tasarımı
kriterleri incelenmiştir. Örneklem olarak 2008-2009 Yerel Seçimlerinde Ankara Büyükşehir
Belediye Başkan Adaylarının billboardları grafiksel açıdan İncelenmiştir.
Milliyetçi Hareket Partisi, Ak Parti ve Cumhuriyet Halk Partisinin Ankara Büyükşehir
Belediye Başkanlığı seçimlerindeki billboardları incelenmiştir. MHP’nin farklı
billboardlarında “Ülken için karar senin”, “Ülke senin karar senin”, “Ülken için yüreğini koy”
sloganları görülmüştür. Sloganların amacı olan seçmen olmanın önemini hedef kitleye
hissettirmek olabilir. Ülke için en önemli ulusal vazifemiz olan oy kullanmanın önemi ve
duygusal tarafı hedef kitleye hissettirilmeye çalışılmıştır. Her bir billbord birbirinden farklı ve
özgün yapıdadır. 2008-2009 Yerel Seçimlerinde Ankara Büyükşehir Belediye Başkan
Adaylarının bilbordlarının grafiksel açıdan incelenmesini yapıldığında en başarılı tasarımın
Milliyetçi Hareket Partisi tarafından yapıldığı söylenebilir

Kaynakça

  • Becer, Emre “İletişim ve Grafik Tasarım” Yem Yayınları, 2000, s:57.
  • Bernbach, William “Reklam Yazma Sanatı” Çeviren: Murat Avalin, İstanbul, Epsilon Yayıncılık, 1997, s:4-5.
  • Çetinkaya, Yalçın, “Reklâm ve Manipulasyon” İstanbul, Ağaç Yayıncılık, 1992, s:11-17.
  • Devrez, Güney, “Reklâmın Etkilerinin Ölçülmesi” Ankara, 1979, Ankara Üniversitesi Siyasi
  • Bilgiler Fakültesi Yay. Lisans Tezi. s.36. Erdinç, Şansal “Billboard tasarımı ve reklam, tanıtım kampanyalarındaki yeri, önemi” Ankara, 1998, Hacettepe üniversitesi, yüksek lisans sanat eseri raporu, s:10-52.
  • Güngören, Ahmet, “Reklâmcı ve Şaman”, İstanbul, Acar Matbaacılık, 1995, s:72.
  • Hopkins,Claude C. “Reklamcılık Yaşantım & Bilimsel Reklamcılık”, Çev:Mustafa K. Gerçeker, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1996, s:34.
  • Kapferer, Jean-Noel, “Çocuk ve Reklâm”, Çev: Şermin Önder, İstanbul, Gülen Ofset, 1991, s:24.
  • Ünlü, İlhan, “Reklâm Kampanyası Planlaması”, Eskişehir, 1987, Eskişehir Üniversitesi
  • Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 1987, s:14.
  • Ünsal, Yüksel “Bilimsel Reklâm ve Pazarlamadaki Yeri”, İstanbul, Bilim Kitapevi, 1971, s:12-230.
  • Odabaşı, Yavuz, “Tüketim Kültürü ”, İstanbul, Sistem Yayıncılık, 2006, s:70–71.
  • Ring, Jim, “Reklâm Dünyasının İç Yüzü” Çev: Şefika Komçez, İstanbul, Milliyet Yayınları, , s:56.
Yıl 2009, Sayı: 23, 1 - 30, 12.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Becer, Emre “İletişim ve Grafik Tasarım” Yem Yayınları, 2000, s:57.
  • Bernbach, William “Reklam Yazma Sanatı” Çeviren: Murat Avalin, İstanbul, Epsilon Yayıncılık, 1997, s:4-5.
  • Çetinkaya, Yalçın, “Reklâm ve Manipulasyon” İstanbul, Ağaç Yayıncılık, 1992, s:11-17.
  • Devrez, Güney, “Reklâmın Etkilerinin Ölçülmesi” Ankara, 1979, Ankara Üniversitesi Siyasi
  • Bilgiler Fakültesi Yay. Lisans Tezi. s.36. Erdinç, Şansal “Billboard tasarımı ve reklam, tanıtım kampanyalarındaki yeri, önemi” Ankara, 1998, Hacettepe üniversitesi, yüksek lisans sanat eseri raporu, s:10-52.
  • Güngören, Ahmet, “Reklâmcı ve Şaman”, İstanbul, Acar Matbaacılık, 1995, s:72.
  • Hopkins,Claude C. “Reklamcılık Yaşantım & Bilimsel Reklamcılık”, Çev:Mustafa K. Gerçeker, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1996, s:34.
  • Kapferer, Jean-Noel, “Çocuk ve Reklâm”, Çev: Şermin Önder, İstanbul, Gülen Ofset, 1991, s:24.
  • Ünlü, İlhan, “Reklâm Kampanyası Planlaması”, Eskişehir, 1987, Eskişehir Üniversitesi
  • Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 1987, s:14.
  • Ünsal, Yüksel “Bilimsel Reklâm ve Pazarlamadaki Yeri”, İstanbul, Bilim Kitapevi, 1971, s:12-230.
  • Odabaşı, Yavuz, “Tüketim Kültürü ”, İstanbul, Sistem Yayıncılık, 2006, s:70–71.
  • Ring, Jim, “Reklâm Dünyasının İç Yüzü” Çev: Şefika Komçez, İstanbul, Milliyet Yayınları, , s:56.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Derya Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Kahraman, A. D. (2010). 2009 YEREL SEÇİMLERİNDE ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARININ PARTİ BİLBORDLARININ GRAFİKSEL AÇIDAN İNCELENMESİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 1-30.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.