Teknolojik gelişme,
ekonomi, siyasal ve toplumsal koşullar gibi birçok etken toplumlarda
yabancılaşma olgusunu gündeme getirmiştir. Yabancılaşmanın ortaya çıktığı toplumsal koşulların
sanatı ve sanatçıyı etkilemesi olağan olmuştur. Sanatçının ve sanatın bu
süreçte üstlendiği görev bireyin yabancılaşma sürecinde parçalanmışlığını,
sanatçı duyarlılığıyla algılayarak ve onların çevrelerini, dünyayı ve evreni
bir bütün olarak algılama kavrama ve anlamalarına yardım ederek, farklı
açılardan düşünmelerini sağlamıştır. Bu araştırmada, yabancılaşma olgusunun
resim sanatında nasıl ifade bulduğu, yabancılaşmanın dışavurumcu sanat akımında
nasıl ve ne şekilde ifade edildiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem
olarak tarama modeli kullanılmış, eser incelemesinde ise Max Beckmann’ın “Gece”
eseri ikonolojik yöntem ile çözümlenmiştir. Araştırmada yabancılaşma kavramı,
sanatın ortamında yabancılaşma olgusu ve dışavurumcu resimde yabancılaşma konuları
üzerinde durulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 39 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.