Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL(5-8) MÜZİK ÖĞRETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Sayı: 39, 152 - 170, 06.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı
ortaöğretim Müzik Dersi 5. 6. 7. ve 8. sınıfların öğretim programının
kazanımlarının, yapılandırmacı öğrenme kuramına uygunluğunu inceleyebilmektir.
Bu çalışma yapılırken öncelikle yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili literatür
incelenerek, yapılandırmacı anlayışı temele alan bir öğretim programının
hedeflerinin sahip olması gereken ilkeler belirlenmiştir. Belirlenen 5 ilke
kazanımların uygunluğunun incelenmesinde temel kriter olarak kabul edilmiştir.
Araştırmada 5. 6. 7. ve 8. sınıf Müzik Dersi Öğretim Programının tüm
kazanımları incelenmiş ve belirlenen ölçütler çerçevesinde değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucunda öğretim programı kazanımlarının genel olarak yapılandırmacı yaklaşım
ilkelerine uygun olarak düzenlenmediği sonucuna varılmıştır. İlköğretim Müzik
dersi Öğretim Programı kazanımlarının yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine uygun bir
hale getirilmesi için değişiklikler yapılması doğrultusunda önerilerde
bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aksu, C. (2015). Yapılandırmacı Temel Müzik Eğitiminde Öğretmenin Fonksiyonu Ne Olmalıdır? Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3, 21, s. 31-41. Arsal, Z. (2012). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yapılandırmacılık İlkelerine Göre Değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2, 3, s.1-14. Balcı, A. (2007). Fen Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşım Uygulamasının Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Yıl 2017, Sayı: 39, 152 - 170, 06.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Aksu, C. (2015). Yapılandırmacı Temel Müzik Eğitiminde Öğretmenin Fonksiyonu Ne Olmalıdır? Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3, 21, s. 31-41. Arsal, Z. (2012). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yapılandırmacılık İlkelerine Göre Değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2, 3, s.1-14. Balcı, A. (2007). Fen Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşım Uygulamasının Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sitki Akarsu

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Akarsu, S. (2017). ORTAOKUL(5-8) MÜZİK ÖĞRETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(39), 152-170.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.