Bu
araştırmada, keman öğretiminde kullanılmakta olan Çağdaş Türk Müziği
eserlerinin seslendirilmesine yönelik oluşturulan hazırlayıcı
alıştırmaların, etkililik yönünden incelenmesi ele alınmıştır.
Keman
öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin seslendirilmesine
yönelik oluşturulan hazırlayıcı alıştırmaların etkililik düzeylerini ölçmek
amacıyla, ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bu modele
ilişkin; kontrol ve deney grubu ortalama farklılıkları için eşleştirilmiş “t”
testi uygulanmış olup; elde edilen istatistiksel verilere göre, deney grubunun
aritmetik ortalamalarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiş ve bu sonuca göre
oluşturulan hazırlayıcı alıştırmaların etkililiğinin yüksek olduğu kanaatine
ulaşılmıştır. Bestecilerin oluşturacakları çağdaş Türk müziği eserlerinin
seslendirilmelerini kolaylaştırıcı özellikte alıştırma ve etütleri, eserle
birlikte hazırlamaları ve ayrıca keman öğretimi sürecinde kullanılabilecek bir
ders kitabı olarak eğitim ve öğretime kazandırmaları yararlı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 40 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.