BibTex RIS Kaynak Göster

KEMAN EĞİTİMİNDE VİBRATO ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN VİBRATO İLE İLGİLİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2011, Sayı: 20, 83 - 106, 17.07.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, araştırmacı tarafından keman öğrencilerinin vibrato becerilerinin
geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan alıştırmalar kullanılarak deneysel bir uygulama yapmak ve
gerçekleştirilen deneysel uygulama öncesi ve sonrası farkları ortaya koyup, bu alıştırmaların öğrencilerin vibrato
becerileri üstünde ne gibi değişikliklere yol açtığını saptamaktır.
Araştırmanın evrenini GÜGEF Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı keman öğrencileri, örneklemini ise 2009-
2010 öğretim yılında Lisans 2. ve Lisans 3. sınıftan N=20 keman öğrencisi oluşturmaktadır.
Bu araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Buna göre, nicel veriler toplanmış, analiz edilmiş ve
elde edilen veriler sonuçta bir araya getirilmiştir.
Araştırmada, ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Vibrato alıştırmaları kullanılarak
uygulanan sekiz haftalık deneysel işlem sürecinden sonra ön test son test farklılıkları karşılaştırılmıştır. Modele
ilişkin olarak, veriler eşleştirilmiş örneklem t-testi ve bağımsız örneklem t- testi kullanılarak analiz edilmiştir.
İstatistiksel işlemlerin yapılabilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen vibrato değerlendirme ölçeği
kullanılarak sayısal veriler elde edilmiştir.
Sonuçlar, vibratoya yönelik alıştırmalar uygulandıktan sonra, öğrencilerin vibrato ile ilgili
davranışlarında deneysel işlem öncesine göre deneysel işlem sonrası olumlu yönde önemli farklılıklar oluştuğunu
ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • CHESLOCK, L.; Introductory Study on Violin Vibrato, Research Studies inMusic, MD: Peabody Conservatory, Baltimore, 1931
  • ERGÜN BÜLBÜL, S.; Çözümsel İstatistik, Alfa Yayın Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul, 2001
  • HARPER, K.; Two-finger Vibrato, American String Teacher Journal (Summer: 65-68), Fairfax, 1996
  • KAPTAN, S.; Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Teknikleri, Tek ışık Web Ofset Tesisleri, Ankara, 1998
  • KARASAR, N.; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007
  • LAMB, N.; Guide to Teaching Strings, Brown Publishers, Dubuque: IA, 1990
  • SEASHORE, C., E.; A Musical Ornament, The Vibrato, In Psychology of Music, Dover Publications, New York, 1947
  • UÇAN, A.; Gazi Yüksek Öğretmen Okulu Müzik bölümü Müzik Alanı Birinci Yıl Programının Değerlendirilmesi, (H.Ü.M.E.S.E.F. Doktora Tezi), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, (1982) 1996
  • UÇAN, Ali; Çevreden Evrene Keman Eğitimi Üzerine, Çağdaş Eğitim Dergisi, Yıl:5, Sayı:47, 19- 47, Ankara, 1980
Yıl 2011, Sayı: 20, 83 - 106, 17.07.2012

Öz

Kaynakça

  • CHESLOCK, L.; Introductory Study on Violin Vibrato, Research Studies inMusic, MD: Peabody Conservatory, Baltimore, 1931
  • ERGÜN BÜLBÜL, S.; Çözümsel İstatistik, Alfa Yayın Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul, 2001
  • HARPER, K.; Two-finger Vibrato, American String Teacher Journal (Summer: 65-68), Fairfax, 1996
  • KAPTAN, S.; Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Teknikleri, Tek ışık Web Ofset Tesisleri, Ankara, 1998
  • KARASAR, N.; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007
  • LAMB, N.; Guide to Teaching Strings, Brown Publishers, Dubuque: IA, 1990
  • SEASHORE, C., E.; A Musical Ornament, The Vibrato, In Psychology of Music, Dover Publications, New York, 1947
  • UÇAN, A.; Gazi Yüksek Öğretmen Okulu Müzik bölümü Müzik Alanı Birinci Yıl Programının Değerlendirilmesi, (H.Ü.M.E.S.E.F. Doktora Tezi), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, (1982) 1996
  • UÇAN, Ali; Çevreden Evrene Keman Eğitimi Üzerine, Çağdaş Eğitim Dergisi, Yıl:5, Sayı:47, 19- 47, Ankara, 1980
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Koray Çelenk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2012
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Çelenk, K. (2012). KEMAN EĞİTİMİNDE VİBRATO ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN VİBRATO İLE İLGİLİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Sanat Dergisi(20), 83-106.