BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 24, 53 - 62, 07.07.2014

Öz

Evolution of illumination art in the history is quite normal. The movements that have been giving works in different perspectives from past to present have been followed by practitioner of them. Products have been produced considering the features of each era and region. The works of 21 st. century are contextualized according to the taste and understanding of the era as well. Today, many artists who studied classic illumination art produce works with several concerns. These works witness the changes of illumination artists, even if it is not illumination art itself.

Kaynakça

  • Derman, U. “Celî Yazılar”, İlgi, XXIX, İstanbul 1980, s.30-35. ------------- “Hat Sanatında “Celî” Kavramı”, Türkler, XII, Ankara 2002, s. 256-265.
  • Günüç, F. “Klâsik Dönem Osmanlı Mimarisinde Celî Yazılar”, Türkler, XII, Ankara 2002, s. 2742
  • Karadaş, C. Türk Tezhip Sanatında Levha Tezyinatı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum 2004.
  • Karadaş, C. “Tezhip Sanatı Örneklerinin İcrâsı ve Destekleme Projeleri”, Gazi Üniversitesi 1. Ulusal El Sanatları Sempozyumu, Ankara 2008.
  • Mahir, B.Osmanlı Minyatür Sanatı, İstanbul 2005.
  • Necipoğlu, G 15. ve 16. yüzyılda Topkapı Sarayı Mimarî, Tören ve İktidar, İstanbul 2007.
  • Odessa 1. Uluslararası Sanat Sempozyumu Çalıştayı, C. 2, İstanbul, 2012.
  • R. Dankoff, S. A. Kahraman, Y. Dağlı, Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesi, 1. Kitap, İstanbul 2006.
  • Tanındı, Z. “Nakkaşhâne”, DİA, XXXII, İstanbul 2006.
  • Üstün, A. Hilye-i Saâdet Levhalarının Geleneksel Türk El Sanatları(Tezhib) Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir 1990.

TEZHİP SANATINDA GÜNÜMÜZ ARAYIŞLARI

Yıl 2013, Sayı: 24, 53 - 62, 07.07.2014

Öz

Tezhip sanatının tarihi içerisinde önemli değişimlere uğraması pek tabiidir. Geçmişten günümüze farklı
anlayışlarda eserler veren ekoller, uygulayıcıları tarafından takip edilmiştir. Her devrin ve bölgenin
özelliklerine göre ürünler ortaya konmuştur. XXI. Yüzyılın çalışmaları da bu asrın beğenisi ve anlayışı
doğrultusunda ele alınmaktadır. Bugün, klasik tezhip eğitimi almış birçok sanatkâr birbirinden farklı kaygılarla
eserler üretmektedir. Bu çalışmalar, tezhip sanatının olmasa da, tezhip sanatkârının değişimine tanıklık
etmektedir.

Kaynakça

  • Derman, U. “Celî Yazılar”, İlgi, XXIX, İstanbul 1980, s.30-35. ------------- “Hat Sanatında “Celî” Kavramı”, Türkler, XII, Ankara 2002, s. 256-265.
  • Günüç, F. “Klâsik Dönem Osmanlı Mimarisinde Celî Yazılar”, Türkler, XII, Ankara 2002, s. 2742
  • Karadaş, C. Türk Tezhip Sanatında Levha Tezyinatı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum 2004.
  • Karadaş, C. “Tezhip Sanatı Örneklerinin İcrâsı ve Destekleme Projeleri”, Gazi Üniversitesi 1. Ulusal El Sanatları Sempozyumu, Ankara 2008.
  • Mahir, B.Osmanlı Minyatür Sanatı, İstanbul 2005.
  • Necipoğlu, G 15. ve 16. yüzyılda Topkapı Sarayı Mimarî, Tören ve İktidar, İstanbul 2007.
  • Odessa 1. Uluslararası Sanat Sempozyumu Çalıştayı, C. 2, İstanbul, 2012.
  • R. Dankoff, S. A. Kahraman, Y. Dağlı, Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesi, 1. Kitap, İstanbul 2006.
  • Tanındı, Z. “Nakkaşhâne”, DİA, XXXII, İstanbul 2006.
  • Üstün, A. Hilye-i Saâdet Levhalarının Geleneksel Türk El Sanatları(Tezhib) Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir 1990.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oktay Hatipoğlu Bu kişi benim

Celalettin Karadaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2014
Gönderilme Tarihi 7 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Hatipoğlu, O., & Karadaş, C. (2014). TEZHİP SANATINDA GÜNÜMÜZ ARAYIŞLARI. Sanat Dergisi(24), 53-62.