BibTex RIS Kaynak Göster

ÇÜNKÜ İLETİŞİM ÇOKŞEYİ DEĞİŞTİRİR!

Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 2, 88 - 94, 18.02.2010

Öz

İletişim insan etkileşiminin en
değerli ögesini oluşturur. İletişim iki kişinin
duygu, düşünce ve bilgilerini paylaşarak
birbirini anlaması ile ilgili bir süreçtir. Bu
sürece katılanların ortak hedefe ve sonuca
ulaşması iletişim yöntemlerinin doğru
kullanılmasına bağlıdır. Çünkü iletişim
sürecinin niteliği, insan yaşamını doğrudan
etkiler. Bu makalede bir uygulama örneği
üzerinden geleneksel iletişim örüntülerinin
belirlenmesi, etkili iletişimin temel özelliği
olan empati ve hemşirelikteki önemine yer
verilmiştir.

Kaynakça

  • Akçay R, Çatal E, Karakaş Z ve ark. (2003). (Danışman: Prof. Dr. Gülseren Kocaman), Probleme Dayalı Öğrenme Modeli ile Eğitim Alan Tıp ve Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim ve Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması, 2. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi, Özet Kitapçığı Okullar Yayınevi, İzmir: 49.
  • Arden E. Boggs UK ( 1999 ). Interpersonal Relationships. W. B. Saunders Company, Philadelphia.
  • Chant S, Jenkinson T, Randle J et al. (2002). Communication skills: some problems In nursing education and practice, Journal of Clinical Nursing 11: 134 -148.
  • Cüceloğlu D (2002). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Cüceloğlu D (1991). Yeniden İnsan İnsana, 7.Basım. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Çam O (1995). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Psikodramanın Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Üzerine Etkisi, Ege üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 11 (2): 55-63.
  • Doğan İ (1998). İletişim ve Yabancılaşma, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Dökmen Ü (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık,İstanbul.
  • Dökmen Ü (2003). Varolmak Gelişmek Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Fallofield L, Saul J, Gilligan B (2001). Teaching senior nurses how to teach communication skills in oncology, Cancer Nursing 24 (3): 185-191.
  • Kruijver IP, Karkstra A, Francke AL et al. ( 2000). Evaluation of communication training programs In nursing care: a review of literature, Patient Education and Counseling 39(1): 129-145.
  • Lasa G, Tazon A, Garcia- Compayo JJ (1998). Teaching of communication skills in Spanish nursing schools:an overview, Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 5: 89-94.
  • Navaro L (1987). Beni Duyuyor musun? , 9. Baskı ,Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi Ticaret A.Ş., İstanbul.
  • Özcan A (1992). Hemşirelikte iletişim ve değer sorunlar, Türk Hemşireler Dergisi 42 (4) :41-45.
  • Tan M, Sayan A, Uğurlu N, Kaya D (1999). Hastaların Hemşirelik Hizmetlerini Değerlendirmesi, VII.Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Erzurum,420-423.
  • Terakye G (1991). Uygun hemşire hasta iletişimi nasıl öğretilebilir, Türk Hemşireler Dergisi 40(1-2): 33-34.
  • Tutuk A, Doğan S (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi.
  • Wilkonson S, Bailey K, Aldrige J et al. (1999). A longitidunal evaluation of a communication skills programme, Palliative Medicine 99(13): 341-352.
  • Yavuz G (1984). Öğrenci Hemşirelerle hastaları arasındaki etkileşimin niteliğinin saptanması ve bu etkileşime eğitimin etkisi, Türk Hemşireler Dergisi 34(1): 37-40.
  • Yurttaş A, Yetkin A. (2003) ,Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Empatik Becerileri İle Problem Çözme Becerilerinin Karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 6(1): 1-13.
Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 2, 88 - 94, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Akçay R, Çatal E, Karakaş Z ve ark. (2003). (Danışman: Prof. Dr. Gülseren Kocaman), Probleme Dayalı Öğrenme Modeli ile Eğitim Alan Tıp ve Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim ve Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması, 2. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi, Özet Kitapçığı Okullar Yayınevi, İzmir: 49.
  • Arden E. Boggs UK ( 1999 ). Interpersonal Relationships. W. B. Saunders Company, Philadelphia.
  • Chant S, Jenkinson T, Randle J et al. (2002). Communication skills: some problems In nursing education and practice, Journal of Clinical Nursing 11: 134 -148.
  • Cüceloğlu D (2002). İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Cüceloğlu D (1991). Yeniden İnsan İnsana, 7.Basım. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Çam O (1995). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Psikodramanın Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Üzerine Etkisi, Ege üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 11 (2): 55-63.
  • Doğan İ (1998). İletişim ve Yabancılaşma, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Dökmen Ü (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık,İstanbul.
  • Dökmen Ü (2003). Varolmak Gelişmek Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Fallofield L, Saul J, Gilligan B (2001). Teaching senior nurses how to teach communication skills in oncology, Cancer Nursing 24 (3): 185-191.
  • Kruijver IP, Karkstra A, Francke AL et al. ( 2000). Evaluation of communication training programs In nursing care: a review of literature, Patient Education and Counseling 39(1): 129-145.
  • Lasa G, Tazon A, Garcia- Compayo JJ (1998). Teaching of communication skills in Spanish nursing schools:an overview, Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 5: 89-94.
  • Navaro L (1987). Beni Duyuyor musun? , 9. Baskı ,Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi Ticaret A.Ş., İstanbul.
  • Özcan A (1992). Hemşirelikte iletişim ve değer sorunlar, Türk Hemşireler Dergisi 42 (4) :41-45.
  • Tan M, Sayan A, Uğurlu N, Kaya D (1999). Hastaların Hemşirelik Hizmetlerini Değerlendirmesi, VII.Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Erzurum,420-423.
  • Terakye G (1991). Uygun hemşire hasta iletişimi nasıl öğretilebilir, Türk Hemşireler Dergisi 40(1-2): 33-34.
  • Tutuk A, Doğan S (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi.
  • Wilkonson S, Bailey K, Aldrige J et al. (1999). A longitidunal evaluation of a communication skills programme, Palliative Medicine 99(13): 341-352.
  • Yavuz G (1984). Öğrenci Hemşirelerle hastaları arasındaki etkileşimin niteliğinin saptanması ve bu etkileşime eğitimin etkisi, Türk Hemşireler Dergisi 34(1): 37-40.
  • Yurttaş A, Yetkin A. (2003) ,Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Empatik Becerileri İle Problem Çözme Becerilerinin Karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 6(1): 1-13.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Besti Üstün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Üstün B. ÇÜNKÜ İLETİŞİM ÇOKŞEYİ DEĞİŞTİRİR!. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;8(2):88-94.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.