Günümüzde Sağlık Yüksekokullarının
öğrenim hedeflerini belirleme,
öğrenciye yeterli ve kaliteli hizmet sunan
uygulama alanı sağlama, nitelikli ve yeterli
öğretim elemanı bulma, derslerde çağdaş
öğretim yöntemlerini kullanma ve
öğrencinin objektif olarak değerlendirilmesi
açısından sıkıntıları vardır. Eğitimde
kaliteyi artıran faktörler; öğrencinin
kalitesi, öğretim elemanlarının kalitesi,
müfredat programlarının ve öğretim
yöntemlerinin iyileştirilmesi, fizik ortam ve
teknik donanımın kalitesi, sosyal, kültürel ve
akademik etkinliklerin yeterliliği ile olabilir.
Bu çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Ordu Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin
sosyodemografik özellikleri ve eğitimleri ile
ilgili görüşlerini saptamak amacıyla
yapılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından
geliştirilen anket formu aracılığıyla
toplanmıştır. Formda okulun bina, öğretim
kadroları ve diğer özelliklerine ilişkin
sorular yer almıştır. Toplam 139 öğrenci ile
çalışma gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin
%32.4’ü 1-5 arası tercihle, %44.5’i açıkta
kalmamak ve aile büyüklerini isteği ile
okudukları bölümü tercih ettikleri saptanmıştır.
Öğrencilerin %42.4’ü üniversite ortamı
olarak okulu kötü, %38.8’i fiziki
koşulları kötü, %58.3’ü öğretim
elemanlarının tutumunu iyi, %53.9’u
danışmanlarının tutumunu iyi olarak
belirtmişlerdir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.