Bu tanımlayıcı çalışma, ilk öğretim
okullarında görev yapmakta olan
öğretmenlerin ilk yardım konusu ile ilgili
bilgi düzeylerinin belirlenmesi amacı ile
gerçekleştirilmiştir. Veriler anket yöntemiyle
elde edilmiştir. Evrenin tümü örneklemi
oluşturmuş ve 149 öğretmen örnekleme
alınmıştır. Çalışmada öğretmenlerin büyük
bir kısmının (%68.4) daha önce ilk yardım
ile ilgili eğitim almadıkları belirlenmiştir.
Öğretmenler en çok (%73.6- 54.5) ısı artışı
konusunda bilgi sahibidirler. Sınıf
öğretmenlerinin % 96.5’i sara, % 95.9’u
kalp masajı ve suni solunum, % 94.5’i ise
şok hakkında bilgilerinin olmadığını,
belirtmişlerdir. Branş öğretmenlerinde ise %
92.2’si şok, 89.6’sı kalp masajı ve suni
solunum konusunda bilgi yetersizlikleri
olduğunu ifade etmişlerdir.
Öğretmenlere ilk yardım ile ilgili
eğitim verilmesi ve okullarda bir sağlık
çalışanının bulundurulması önerilmiştir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.