BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN İLK YARDIM KONUSUNDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 4, 63 - 68, 18.02.2010

Öz

Bu tanımlayıcı çalışma, ilk öğretim
okullarında görev yapmakta olan
öğretmenlerin ilk yardım konusu ile ilgili
bilgi düzeylerinin belirlenmesi amacı ile
gerçekleştirilmiştir. Veriler anket yöntemiyle
elde edilmiştir. Evrenin tümü örneklemi
oluşturmuş ve 149 öğretmen örnekleme
alınmıştır. Çalışmada öğretmenlerin büyük
bir kısmının (%68.4) daha önce ilk yardım
ile ilgili eğitim almadıkları belirlenmiştir.
Öğretmenler en çok (%73.6- 54.5) ısı artışı
konusunda bilgi sahibidirler. Sınıf
öğretmenlerinin % 96.5’i sara, % 95.9’u
kalp masajı ve suni solunum, % 94.5’i ise
şok hakkında bilgilerinin olmadığını,
belirtmişlerdir. Branş öğretmenlerinde ise %
92.2’si şok, 89.6’sı kalp masajı ve suni
solunum konusunda bilgi yetersizlikleri
olduğunu ifade etmişlerdir.
Öğretmenlere ilk yardım ile ilgili
eğitim verilmesi ve okullarda bir sağlık
çalışanının bulundurulması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Aksayan S, Bahar Z, Bayık A ve ark. (1998). Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:14, İstanbul.
  • Algıer L, Conk Z, Çavuşoğlu H ve ark. (1998). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:12, İstanbul.
  • Beyazova U, Güler Ç (1991). Çocuk Sağlığı ve Gelişimi. Hatipoğlu Yayınları, Ankara.
  • Bölükbaş N, Kahraman AN, Karaman Y ve ark. (2005). Ordu kız meslek lisesi çocuk gelişimi bölümü son sınıf öğrencilerinin çocuklara yönelik ilk yardım müdahaleleri ile ilgili bilgi düzeyleri. IV. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara, 272.
  • Budge D (1998). Parents share blame for poor road safety of pupils. Times Educational Supplement 1: 27-8.
  • Güngör A, Köksal AK, Subaşı G ve ark. (2004). Gelişme ve Öğrenme. Anı Yayınevi, İstanbul.
  • Güvercin CH (2004). Kazalar. http://saglik.tr.net/ak (Erişim Tarihi: 03.01.2005).
  • Hoff DJ (2003). Science-lab safety upgraded after mishaps. Education Week 22(33): 1-4.
  • Kauffman JA (2002). How safe is your science lab? District Administration 38(10): 8-10.
  • Kibble DG (1999). A survey of LEA Guidance and support for the management of crises in schools. School Leadership & Management 19( 3):373-85.
  • Kingma J, Henk-Jan TD (2000). Injurıes due to school sports accıdents ın 4 to 13-yr.- old chıldren. Perceptual & Motor Skills 90 (1): 319-26.
  • Sarıkayalar F (2003). Çocuklarda kazalar. http://www.hacettepem.org/makaleler. Erişim Tarihi:03.01.2005.
  • Pamuk N, Dramalı A, Özcan A ve ark. (2005). Öğretmenlerin ilk yardım konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara, 308.
  • Süzen B, İnan H (2004). İlkyardım. Birol Yayıncılık, İstanbul.
  • Şahin F (2000). Okulda verilebilecek sağlık hizmetleri nelerdir? http://www.hastarehberi.com/cocuk/cocuk3/ okulsagligı (Erişim Tarihi: 03.01.2005).
  • West D (1996). Child's death raises doubt over private-school drivers' training. New York Times 145 (29): 18-20.
Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 4, 63 - 68, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Aksayan S, Bahar Z, Bayık A ve ark. (1998). Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:14, İstanbul.
  • Algıer L, Conk Z, Çavuşoğlu H ve ark. (1998). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:12, İstanbul.
  • Beyazova U, Güler Ç (1991). Çocuk Sağlığı ve Gelişimi. Hatipoğlu Yayınları, Ankara.
  • Bölükbaş N, Kahraman AN, Karaman Y ve ark. (2005). Ordu kız meslek lisesi çocuk gelişimi bölümü son sınıf öğrencilerinin çocuklara yönelik ilk yardım müdahaleleri ile ilgili bilgi düzeyleri. IV. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara, 272.
  • Budge D (1998). Parents share blame for poor road safety of pupils. Times Educational Supplement 1: 27-8.
  • Güngör A, Köksal AK, Subaşı G ve ark. (2004). Gelişme ve Öğrenme. Anı Yayınevi, İstanbul.
  • Güvercin CH (2004). Kazalar. http://saglik.tr.net/ak (Erişim Tarihi: 03.01.2005).
  • Hoff DJ (2003). Science-lab safety upgraded after mishaps. Education Week 22(33): 1-4.
  • Kauffman JA (2002). How safe is your science lab? District Administration 38(10): 8-10.
  • Kibble DG (1999). A survey of LEA Guidance and support for the management of crises in schools. School Leadership & Management 19( 3):373-85.
  • Kingma J, Henk-Jan TD (2000). Injurıes due to school sports accıdents ın 4 to 13-yr.- old chıldren. Perceptual & Motor Skills 90 (1): 319-26.
  • Sarıkayalar F (2003). Çocuklarda kazalar. http://www.hacettepem.org/makaleler. Erişim Tarihi:03.01.2005.
  • Pamuk N, Dramalı A, Özcan A ve ark. (2005). Öğretmenlerin ilk yardım konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Kitabı, Kök Yayıncılık, Ankara, 308.
  • Süzen B, İnan H (2004). İlkyardım. Birol Yayıncılık, İstanbul.
  • Şahin F (2000). Okulda verilebilecek sağlık hizmetleri nelerdir? http://www.hastarehberi.com/cocuk/cocuk3/ okulsagligı (Erişim Tarihi: 03.01.2005).
  • West D (1996). Child's death raises doubt over private-school drivers' training. New York Times 145 (29): 18-20.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Medine Erkan Bu kişi benim

Fügen Göz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

Vancouver Erkan M, Göz F. ÖĞRETMENLERİN İLK YARDIM KONUSUNDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;9(4):63-8.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.