Bu araştırma Atatürk Üniversitesi Erzincan Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf
öğrencilerinin, klinik uygulama öncesi, ortası ve sonundaki durumluk-sürekli kaygı düzeylerini
belirlemek amacıyla tanımlayıcı, kesitsel olarak yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini 2004–2005 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Erzincan
Sağlık Yüksek Okulu birinci sınıfta okuyan ve Hemşirelik Esasları dersini ilk kez alan 54 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri 21.02.2005/26.05.2005 tarihleri arasında toplanmıştır.
Veriler, öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini içeren ve klinik uygulama süresince yaşadıkları duygu
durumlarını ifade eden sorulardan oluşan anket formu ve kaygı düzeylerini ölçen DurumlukSürekli
Kaygı Envanteri kullanılarak toplanmıştır.
Öğrencilerin klinik uygulama öncesi, ortası ve sonrası durumluk kaygı düzeyleri sırasıyla
44.38, 38.09, 35.62, sürekli kaygı düzeyleri 43.81, 42.87, 43.29 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin
durumluk kaygı düzeyleri klinik uygulamanın ilerlemesiyle azalırken; sürekli kaygı düzeylerinde
önemli bir değişme belirlenmemiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin klinik uygulama öncesiortası
ve öncesi-sonrası durumluk kaygı düzeyleri arasında p < 0.001 düzeyinde anlamlı fark
saptanmıştır. Klinik uygulama boyunca sürekli kaygı düzeyleri arasında ise (p > 0.05) anlamlı fark
belirlenmemiştir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.