Tanımlayıcı ve karşılaştırmalı nitelikte olan bu çalışma Yüzüncü Yıl Üniversitesi Van
Sağlık Yüksekokulu 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin bireysel hijyen ile ilgili davranışlarını
karşılaştırmak amacıyla yapıldı. Aynı zamanda hemşirelik, ebelik ve sağlık memurluğu bölümleri
ve kız-erkek öğrenciler arasında karşılaştırma yapıldı. Çalışmanın örneklemini 169 gönüllü
öğrenci (1. sınıf:96 kişi, 4. sınıf:73 kişi) oluşturdu. Veriler 32 sorudan oluşan bir anket formu ile,
dersanede, 2002-2003 öğretim yılı güz döneminin ilk haftası içinde toplandı, ki-kare ve yüzdelik
hesabı ile değerlendirildi. Banyo yapma, yüz yıkama sıklığı, sadece başını yıkama durumu ve
sıklığı, kulak hijyeni, diş fırçalama süresi, külot seçiminde önemsediği hususlar ve külot değiştirme
sıklığı, tuvalet temizliğini yapma şekli ve kullandığı materyal bakımından 4. sınıf öğrencilerin
uygulamalarının 1. sınıf öğrencilerinden daha istendik bir şekilde olduğu ve SYO’nda aldıkları
eğitimin önemli bir etkisinin olduğu belirlendi. Menstruasyon sırasında banyo yapan; 4. sınıf
öğrencilerin oranı 1. sınıf öğrencilerin oranından daha yüksek (p=0.001), ebelik bölümü
öğrencilerinin oranı da hemşirelik bölümü öğrencilerinden daha yüksek (p=0.000) bulundu.
Öğrencilerin bireysel hijyenle ilgili davranışlarının değiştirilmesi için eğitime daha çok
önem verilmesi gerektiği sonucuna varıldı.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.