Araştırma, ilk kez intramüsküler (İM) enjeksiyon uygulayacak hemşirelik yüksekokulu
öğrencilerinin kaygı düzeyi ve sosyo-demografik özellikleri ile ilişkisini belirlemek amacıyla
gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini bir Vakıf Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda
2004-2005 Öğretim yılında öğrenim gören 33 öğrenci oluşturdu.
Araştırma verileri, öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini içeren anket formu ve Spielberger’in
“Durumluk-Sürekli Kaygı” Envanteri kullanılarak toplandı. Verilerin istatistiksel analizinde
yüzdelik ve t testi kullanıldı.
Bu araştırma sonucunda, öğrencilerin sürekli kaygı puan ortalamalarının durumluk kaygı
puan ortalamalarına göre yüksek olduğu, IM uygulama öncesi durumluk kaygı puanın ileri
derecede anlamlı yüksek olduğu ve uygulama sonrası azaldığı saptandı. Gelir düzeyi düşük olan
öğrencilerin durumluk kaygı seviyesinin yüksek olduğu tespit edildi.
Bu sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin kaygılarını azaltmak için, IM uygulamalara
yönelik psikomotor beceriyi kazanmaları için laboratuvarda maketler üzerinde daha fazla çalışma
yapmaları, uygulama öncesi bilgilerin öğretim elemanları tarafından tekrar edilmesi ve öğrenim
rehberlerinin verilmesi ve kaygı belirtileri yönünden gözlenerek baş etme yollarının öğretilmesi
önerilmektedir.
Durumluk sürekli kaygı öğrenci hemşire intramüsküler enjeksiyon
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.