BibTex RIS Kaynak Göster

EBELİK VE HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL-HASTANE İŞBİRLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2008, Cilt: 11 Sayı: 4, 1 - 9, 19.02.2010

Öz

Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesi Antalya Sağlık
Yüksekokulunda öğrenim gören Ebelik ve Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin okul-hastane
işbirliğine(OHİ) ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2. , 3. ve 4. sınıf 480
öğrenciden, araştırmaya katılmayı kabul eden 335 öğrenci oluşturmuştur. Dört ana başlık altında
toplam 14 soruluk anket uygulanmış olup, SPSS-11 programında, iki oran arasındaki farkın
anlamlılık testi ve ki-kare önemlilik testi kullanılarak veriler değerlendirilmiştir.
Çalışmanın sonucunda, öğrenciler OHİ ile yapılan klinik uygulamaların öğrenilenleri
pekiştirdiğini (%60.9), mesleğe adaptasyonu kolaylaştırdığını (%22.2), OHİ’nin, çalışan
ebe/hemşirelerin iş yükünü azalttığını (%32.6), kendilerini geliştirmeyi sağladığını (%15.6),
beklendik düzeydeki OHİ sayesinde yeni gelişmelerin mesleğe aktarılarak mesleki gelişimin
sağlanacağını (%15.6) ifade etmişlerdir. Ayrıca öğrenciler, daha çok vaka ile çalışılabilecek
(%42.3), ekip iletişiminin iyi olduğu (%30.5), fiziksel ihtiyaçların karşılanabileceği (%18.3)
alanlarda uygulama yapmak istediklerini belirtmişlerdir.
Sonuç olarak; OHİ’nin sağlandığı kurumlarda yapılan uygulamanın ebelik/hemşirelik
eğitiminin kalitesi ve mesleki gelişimin sağlanması açısından önemli olduğu görülmektedir. Bu
doğrultuda OHİ’yi güçlendirecek parametrelerle ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçların
eğitim sürecinde kullanılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Atalay M (1994). Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamada Yaşadık- ları Güçlükler ve Yardım Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 1(1):19–25.
  • Atalay M (2003). Üniversite Hastanelerinin Temel Misyonu ve Üniversite Hastanelerinde Çalışan Hemşirelerin Sorumlulukları Açısın- dan Ayrıcalıkları Nelerdir? Yapıcı Okul/ Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın, 23-26.
  • Ataş K, Başol E, Dörtbudak Z (2006). Öğrenci Hemşirelerin Uygulamadaki Klinik Hemşirelerinden Beklentilerinin Belirlen- mesi. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kong- re Kitabı, 180.
  • Başer G (1994). Hemşirelikte Yüksek Öğre- im. Hemşirelik Haftasında Erciyes Üniver- itesi Panel Konuşması 12-18 Mayıs 1993, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- kulu Dergisi 1(1):15–18.
  • Balım S, İlbey B, Sönmez T ve ark. (2006). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- kulu Öğrencilerinin Gözüyle Okul-Hastane İşbirliği. 5.Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 203.
  • Bayık A (1991). Ülkemizde Hemşirelik Eği- timinin Gelişimi ve Öğretime İlişkin Sorun- lar. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 7(3):29-39.
  • Coşar F, Temel S, Yıldırım G.Y ve ark. (2006). Ebelik ve Hemşirelik Son Sınıf Öğ- rencilerinin Okul-Hastane İşbirliği İle İlgili Görüşlerinin Bir Önceki Yıl Mezunu Olan İntörn Öğrencilerle Karşılaştırılması. 5. Ulu- sal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 49. Çavuşoğlu H (1991). Hemşire Eğitiminin Klinik Eğitime İlişkin Sorumlulukları. Türk Hemşireler Dergisi 41(4):21-24.
  • Çetinkaya Z, Kelleci M (2001). Hemşire- likte Araştırma ve Profesyonelleşme. İstanbul Üniversitesi Florance Nightingale Hemşi- relik Yüksekokulu Dergisi 47(12):99-103.
  • Danış B (2003). Ege Üniversitesi Okul- Hastane İşbirliği. Yapıcı Okul/Hastane İşbir- liği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın, 80-82.
  • Demirkıran F (2003). Okul ve Hastane Yöneticilerinin Yapıcı Okul-Hastane İşbirli- ğine İlişkin Görüşleri. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın, 51-62.
  • Eskimez Z, Alparslan N, Öztunç G ve ark. (2005). Hemşirelerin Adana Sağlık Yüksek- okulu Öğrencileri ve Öğretim Ele-manlarının Klinik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 8(3):30-39.
  • Ekizler H (1994). Akademisyen Hemşire Eğitimcilerinin Klinik Ortamdan Beklentileri Ve Karşılaştıkları Güçlükler. Türk Hemşireler Dergisi 44(2):4-8.
  • Görgülü S (2001). Klinik Uygulamalarda Öğrencilerin Öğretim Elemanlarından Bek- lentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 1(8):1–13.
  • Karadağlı A (1993). Öğrenci Hemşirelerin Benlik-Saygısı Düzeyleri İle Algıladıkları Okul Yaşantıları Arasındaki İlişkinin İncelen- mesi. Türk Hemşireler Dergisi 43(2): 11-15.
  • Kaya H (2003). Hemşirelik Eğitiminde Deği- şimler ve Gelecek. İstanbul Üniversitesi Florance Nightingale Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 50(13):74-79.
  • Karadokovan A (1997).Tıp Fakültesi Öğren- cilerinin Hemşirelik Ve Sağlık Ekibine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu Kıbrıs, 82-86.
  • Kesik T, Üstündağ A, Yücel E ve ark. (2006). Burdur Devlet Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Öğrenci Hemşirelerin Klinik Uygulamalarıyla İşbirliği Yapmaya İlişkin Görüşleri. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 50.
  • Kocaman G (2003). Hastane-Okul İşbirliği Hareketi. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksek- okulu, Aydın, 47-50.
  • Ocakcı A (1993). Hemşirelikte Ekip Çalış- ması ve Liderlik. Türk Hemşireler Dergisi 43(3):6-7.
  • Ocakçı A (1994). Meslek Bilincinin Profes- yonelliğe Etkisi. Türk Hemşireler Dergisi 44 (5-6):39-41.
  • Önder A, Uçkan Ö, Demirkıran F (2006). Yönetici ve Çalışanların Okul-Hastane İşbirliğine Yönelik Ortak Görüşleri. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 48.
  • Özgür G, Karaarslan A, Kılıç M (1997). Eğitimci Hemşirelerin Uygulamalı Eğitim İle İlgili Görüşleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 13(1–3):33–44
  • Pekçetin Ç (2003). Hastanede Çalışan Hemşi-relerin Gözüyle Okul-Hastane İşbir- liği. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempoz- yum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın: 63-79.
  • Pektekin Ç (1993) Uygulanan Eğitimin Öğrencilerin Davranışları ve Benlik Saygısı Üzerine Etkisi, İstanbul
  • Uzun Ö (1996) Hemşirelik Araştırmalarının Sonuçlarını Uygulamada Kullanmayı Yaygın- laştırma Yolları. Türk Hemşireler Dergisi 46(4):9-10
  • Yapıcı Okul/Klinik İşbirliği Workshop Raporu (2002), 05-06 Eylül 2002, Akdeniz Üniversitesi Antalya Sağlık Yüksekokulu, Antalya.
  • Verep S, Çoban İG, Durna A ve ark. (2006). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrenci- lerinin Klinik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 51.
  • Yavuz C, Erdoğan Z (2003) Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ve Uygulama Araştırma Hastanesi İşbirliğine İki Örnek. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksek- okulu, Aydın.
  • Yazıcı S, Eti Aslan F (1997). Klinik Sahiplerinin Gözüyle Misafirler: Hemşirelik Eğitimi Uygulama Alanlarındaki Hemşi-relerin, Öğrenciler ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Düşünceleri. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu Kıbrıs, 289-293.
Yıl 2008, Cilt: 11 Sayı: 4, 1 - 9, 19.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Atalay M (1994). Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulamada Yaşadık- ları Güçlükler ve Yardım Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 1(1):19–25.
  • Atalay M (2003). Üniversite Hastanelerinin Temel Misyonu ve Üniversite Hastanelerinde Çalışan Hemşirelerin Sorumlulukları Açısın- dan Ayrıcalıkları Nelerdir? Yapıcı Okul/ Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın, 23-26.
  • Ataş K, Başol E, Dörtbudak Z (2006). Öğrenci Hemşirelerin Uygulamadaki Klinik Hemşirelerinden Beklentilerinin Belirlen- mesi. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kong- re Kitabı, 180.
  • Başer G (1994). Hemşirelikte Yüksek Öğre- im. Hemşirelik Haftasında Erciyes Üniver- itesi Panel Konuşması 12-18 Mayıs 1993, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- kulu Dergisi 1(1):15–18.
  • Balım S, İlbey B, Sönmez T ve ark. (2006). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- kulu Öğrencilerinin Gözüyle Okul-Hastane İşbirliği. 5.Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 203.
  • Bayık A (1991). Ülkemizde Hemşirelik Eği- timinin Gelişimi ve Öğretime İlişkin Sorun- lar. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 7(3):29-39.
  • Coşar F, Temel S, Yıldırım G.Y ve ark. (2006). Ebelik ve Hemşirelik Son Sınıf Öğ- rencilerinin Okul-Hastane İşbirliği İle İlgili Görüşlerinin Bir Önceki Yıl Mezunu Olan İntörn Öğrencilerle Karşılaştırılması. 5. Ulu- sal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 49. Çavuşoğlu H (1991). Hemşire Eğitiminin Klinik Eğitime İlişkin Sorumlulukları. Türk Hemşireler Dergisi 41(4):21-24.
  • Çetinkaya Z, Kelleci M (2001). Hemşire- likte Araştırma ve Profesyonelleşme. İstanbul Üniversitesi Florance Nightingale Hemşi- relik Yüksekokulu Dergisi 47(12):99-103.
  • Danış B (2003). Ege Üniversitesi Okul- Hastane İşbirliği. Yapıcı Okul/Hastane İşbir- liği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın, 80-82.
  • Demirkıran F (2003). Okul ve Hastane Yöneticilerinin Yapıcı Okul-Hastane İşbirli- ğine İlişkin Görüşleri. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın, 51-62.
  • Eskimez Z, Alparslan N, Öztunç G ve ark. (2005). Hemşirelerin Adana Sağlık Yüksek- okulu Öğrencileri ve Öğretim Ele-manlarının Klinik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 8(3):30-39.
  • Ekizler H (1994). Akademisyen Hemşire Eğitimcilerinin Klinik Ortamdan Beklentileri Ve Karşılaştıkları Güçlükler. Türk Hemşireler Dergisi 44(2):4-8.
  • Görgülü S (2001). Klinik Uygulamalarda Öğrencilerin Öğretim Elemanlarından Bek- lentileri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 1(8):1–13.
  • Karadağlı A (1993). Öğrenci Hemşirelerin Benlik-Saygısı Düzeyleri İle Algıladıkları Okul Yaşantıları Arasındaki İlişkinin İncelen- mesi. Türk Hemşireler Dergisi 43(2): 11-15.
  • Kaya H (2003). Hemşirelik Eğitiminde Deği- şimler ve Gelecek. İstanbul Üniversitesi Florance Nightingale Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 50(13):74-79.
  • Karadokovan A (1997).Tıp Fakültesi Öğren- cilerinin Hemşirelik Ve Sağlık Ekibine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu Kıbrıs, 82-86.
  • Kesik T, Üstündağ A, Yücel E ve ark. (2006). Burdur Devlet Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Öğrenci Hemşirelerin Klinik Uygulamalarıyla İşbirliği Yapmaya İlişkin Görüşleri. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 50.
  • Kocaman G (2003). Hastane-Okul İşbirliği Hareketi. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksek- okulu, Aydın, 47-50.
  • Ocakcı A (1993). Hemşirelikte Ekip Çalış- ması ve Liderlik. Türk Hemşireler Dergisi 43(3):6-7.
  • Ocakçı A (1994). Meslek Bilincinin Profes- yonelliğe Etkisi. Türk Hemşireler Dergisi 44 (5-6):39-41.
  • Önder A, Uçkan Ö, Demirkıran F (2006). Yönetici ve Çalışanların Okul-Hastane İşbirliğine Yönelik Ortak Görüşleri. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 48.
  • Özgür G, Karaarslan A, Kılıç M (1997). Eğitimci Hemşirelerin Uygulamalı Eğitim İle İlgili Görüşleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 13(1–3):33–44
  • Pekçetin Ç (2003). Hastanede Çalışan Hemşi-relerin Gözüyle Okul-Hastane İşbir- liği. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempoz- yum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın: 63-79.
  • Pektekin Ç (1993) Uygulanan Eğitimin Öğrencilerin Davranışları ve Benlik Saygısı Üzerine Etkisi, İstanbul
  • Uzun Ö (1996) Hemşirelik Araştırmalarının Sonuçlarını Uygulamada Kullanmayı Yaygın- laştırma Yolları. Türk Hemşireler Dergisi 46(4):9-10
  • Yapıcı Okul/Klinik İşbirliği Workshop Raporu (2002), 05-06 Eylül 2002, Akdeniz Üniversitesi Antalya Sağlık Yüksekokulu, Antalya.
  • Verep S, Çoban İG, Durna A ve ark. (2006). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrenci- lerinin Klinik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. 5. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongre Kitabı, 51.
  • Yavuz C, Erdoğan Z (2003) Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ve Uygulama Araştırma Hastanesi İşbirliğine İki Örnek. Yapıcı Okul/Hastane İşbirliği Sempozyum Kitabı, 23-24 Ekim 2003, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksek- okulu, Aydın.
  • Yazıcı S, Eti Aslan F (1997). Klinik Sahiplerinin Gözüyle Misafirler: Hemşirelik Eğitimi Uygulama Alanlarındaki Hemşi-relerin, Öğrenciler ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Düşünceleri. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu Kıbrıs, 289-293.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlkay Kayacan Keser Bu kişi benim

Meryem Çalışkan Bu kişi benim

Tuba Keskin Bu kişi benim

Esra Gördebil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

Vancouver Kayacan Keser İ, Çalışkan M, Keskin T, Gördebil E. EBELİK VE HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL-HASTANE İŞBİRLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;11(4):1-9.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.