BibTex RIS Kaynak Göster

KENDİNİ TANIMA VE GİRİŞKENLİK DERSİNİN HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ATILGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 2, 46 - 51, 23.06.2011

Öz

Çalışma kendini tanıma ve girişkenlik dersinin hemşirelik öğrencilerinin atılganlık düzeylerine etkisini
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, bu dersi alan 17 öğrenci, kontrol grubunu ise dersi almayan
17 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Rathus Atılganlık Envanteri (RAE)” ile
toplanmıştır. Analizlerde ki-kare testi ve iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi kullanılmıştır. İlk ölçümde
deney grubundaki öğrencilerin RAE puan ortalaması 129±18, kontrol grubundaki öğrencilerin ise 129±13’idi
(p>0.05). İkinci ölçümde, dersi alan öğrencilerin RAE puan ortalaması 148±18, dersi almayanların puan
ortalaması ise 130±14’dü ve aradaki fark anlamlı idi (p=0.007). Kendini tanıma ve girişkenlik dersinin
öğrencilerin atılgan davranışlarının gelişmesine katkı sağladığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Ayaz Ş (2002). Hemşirelerin benlik saygısı ve atılganlık düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Baggs K, Spence SH (1990). Effectiveness of booster sessions in the maintenance and enhancement of treatment gains following assertion training, Journal of Consulting and Clinical Psycology 58(6):845-854.
  • Bal Ü (2003). Hastanede çalışan hemşire ve diğer bayan sağlık personelinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Begley CM, Glacken M (2004). Irish nursing students’ changing levels of assertiveness during their pre-registration programme. Nurse Education Today 24:501-510.
  • Bond M (1988). Understanding assertiveness. Nursing Times 84(9):61-64.
  • Buzlu S (1999). Hemşirelerde girişkenlik hakları ve beden dili. Hemşirelik Bülteni XI (43-44):337-344.
  • Çeçen Eroğul AR, Zengel M (2009). The effectiveness of an assertiveness training programme on adolescents’ assertiveness level. Elementary Education Online 8(2):485-492.
  • Hatipoğlu S (1999). Hemşireliğin dünü, bugünü ve yarını. VII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Erzurum, s:6-11.
  • İnceoğlu D, Aytar G (1987). Bir grup ergende atılgan davranış düzeyi araştırması, Psikoloji Dergisi 6(21):23-24.
  • Kirkpatrick H, Forchuk C (1992). Assertiveness training: Does it make a difference? Journal of Nursing Staff Development 8(2):60-65.
  • Küçük L, Buzlu S, Can G (2008). Hemşirelik öğrencilerinde bir davranış biçimi olarak atılganlık düzeyi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 16(62):90-96.
  • Lin YR, Shiah IS, Chang YC et al. (2004). Evaluation of assertiveness training program on nursing and medical students’ assertiveness, self esteem,
  • satisfaction. Nurse Education Today 24(8):656-665. McCabe
  • assertiveness to undergraduate nursing students. Nursing Education in Practice 3(1):30-42.
  • McCartan PJ, Hargie ODW (2004). Assertiveness and caring: are they compatible? Journal of Clinical Nursing 13:707-713. communication C, Timmins F (2003).
  • Teaching Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, s:6-20, 35-44.
  • Yılmaz S, Ekinci M (2001). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde benlik saygısı ve atılganlık düzeyi arasındaki ilişki, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 4(2):1-10. of assertive modeli. V.Ulusal
  • Hemşirelik atılganlık düzeylerine etkisi.
Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 2, 46 - 51, 23.06.2011

Öz

Kaynakça

  • Ayaz Ş (2002). Hemşirelerin benlik saygısı ve atılganlık düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Baggs K, Spence SH (1990). Effectiveness of booster sessions in the maintenance and enhancement of treatment gains following assertion training, Journal of Consulting and Clinical Psycology 58(6):845-854.
  • Bal Ü (2003). Hastanede çalışan hemşire ve diğer bayan sağlık personelinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Begley CM, Glacken M (2004). Irish nursing students’ changing levels of assertiveness during their pre-registration programme. Nurse Education Today 24:501-510.
  • Bond M (1988). Understanding assertiveness. Nursing Times 84(9):61-64.
  • Buzlu S (1999). Hemşirelerde girişkenlik hakları ve beden dili. Hemşirelik Bülteni XI (43-44):337-344.
  • Çeçen Eroğul AR, Zengel M (2009). The effectiveness of an assertiveness training programme on adolescents’ assertiveness level. Elementary Education Online 8(2):485-492.
  • Hatipoğlu S (1999). Hemşireliğin dünü, bugünü ve yarını. VII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Erzurum, s:6-11.
  • İnceoğlu D, Aytar G (1987). Bir grup ergende atılgan davranış düzeyi araştırması, Psikoloji Dergisi 6(21):23-24.
  • Kirkpatrick H, Forchuk C (1992). Assertiveness training: Does it make a difference? Journal of Nursing Staff Development 8(2):60-65.
  • Küçük L, Buzlu S, Can G (2008). Hemşirelik öğrencilerinde bir davranış biçimi olarak atılganlık düzeyi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 16(62):90-96.
  • Lin YR, Shiah IS, Chang YC et al. (2004). Evaluation of assertiveness training program on nursing and medical students’ assertiveness, self esteem,
  • satisfaction. Nurse Education Today 24(8):656-665. McCabe
  • assertiveness to undergraduate nursing students. Nursing Education in Practice 3(1):30-42.
  • McCartan PJ, Hargie ODW (2004). Assertiveness and caring: are they compatible? Journal of Clinical Nursing 13:707-713. communication C, Timmins F (2003).
  • Teaching Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, s:6-20, 35-44.
  • Yılmaz S, Ekinci M (2001). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde benlik saygısı ve atılganlık düzeyi arasındaki ilişki, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 4(2):1-10. of assertive modeli. V.Ulusal
  • Hemşirelik atılganlık düzeylerine etkisi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Kelleci Bu kişi benim

Dilek Avcı Bu kişi benim

Elvan Emine Ata Bu kişi benim

Selma Doğan Bu kişi benim

Elvan Ata

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Kelleci M, Avcı D, Ata EE, Doğan S, Ata E. KENDİNİ TANIMA VE GİRİŞKENLİK DERSİNİN HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ATILGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2011;14(2):46-51.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.