Çalışmanın amacı, Sağlık Yüksekokulu ebelik öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeylerini
belirlemektir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki tüm Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü öğrencileri,
örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden sekiz yüz otuz dört (n=834) öğrenci oluşturmuştur.
Çalışmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ve daha önce geçerlilik ve güvenirliliği
sınanmış güdülenme ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 paket programında; aritmetik
ortalama, yüzdelik ve t testlerinden yaralanılarak değerlendirilmiştir.
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 21.45±2.07 yıl olduğu, %69.5’inin düz lise mezunu
olduğu, %28.6’sı aile yanında, %40.9’unun ise yurtta kaldığı, %54.3’ünün ilk sırada hemşirelik bölümünü,
%17.1’inin ise ebelik bölümünü seçtiği, %65.9’unun kendi isteği ile bölümü seçtiği, %16.7’sinin hala bölüm
değiştirmeyi düşündüğü saptanmıştır. Öğrencilerin bölümü kendi isteği ile seçme durumu ile mesleki
çalışmalara katılma durumu karşılaştırıldığında aralarındaki farkın ileri düzeyde anlamlı olduğu saptanmıştır.
Öğrencilerin içsel güdülenme faktörü güvenirlilik katsayısı alfa değeri ise =.813 olarak bulunmuştur.
Öğrencilerin bölümü seçme nedeni ile bölüm değiştirmeyi düşünmesi karşılaştırıldığında aralarındaki farkın
anlamlı olduğu belirlenmiştir.
Sonuç olarak, her toplum kendi gözünde mesleklere statü vermekte ve ayrıcalık tanımaktadır. Bu durum
eğitim yaşamında mesleki güdülenmeyi ve gelecekte ise mesleki başarıyı olumsuz yönde etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.