Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin empatik beceri ve öz duyarlık seviyelerini ve aradaki ilişkiyi
belirlemek için yapılmıştır. Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma 9-18 Aralık 2009 tarihleri arasında
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Çukurova Üniversitesi Adana Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde
öğrenim gören 185 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Öz Duyarlık Ölçeği ve Empatik Beceri
Ölçeği - B formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, aritmetik ortalama ve
standart sapma, t testi, Kruskal Wallish, Man Whitney U testi ve korelasyon testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin
empatik beceri puan ortalamasının 150.55± 26.81, Öz duyarlık ölçeği puan ortalamasının 73.67±9.65 olduğu
saptanmıştır. Empatik beceri ölçeği ile öz duyarlık ölçeğine ait puanlar arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki
belirlenmiştir (r=-0.264 p < 0.01). Bu sonuçlar doğrultusunda ders içeriklerinin öğrencilerin empatik becerilerini
ve öz duyarlıklarını geliştirecek şekilde planlanması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.