BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELERİN VE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 2, 89 - 98, 16.06.2012

Öz

Amaç: Tanımlayıcı türdeki bu araştırmada, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme
eğilimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Örnekleme, lisans mezunu 143 hemşire ve dördüncü sınıftaki 56 öğrenci alınmıştır. Veriler,
Tanıtıcı Bilgi Formu ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği ile 2005 yılında toplanmış ve t testi,
varyans, ki-kare ve korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Hemşirelerin (261.1±23.4) ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimi (277.0 ±
19.7) orta düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin toplam puanı ile açık fikirlilik, doğruyu arama, sistematiklik,
meraklılık alt ölçek puanları, hemşirelerden anlamlı olarak yüksektir. Hemşirelerden kurum dışı bilimsel
etkinliklere bir ve daha fazla katılanların hiç katılmayanlara göre toplam puan ortalamaları anlamlı olarak
yüksektir.
Sonuç: Eleştirel düşünme eğiliminin geliştirilebilmesi için eleştirel düşünmeyi sağlayan eğitim
modellerinin ve tekniklerin kullanılması ve hemşirelerin mesleki yaşamlarında eleştirel bakış geliştirmelerine
fırsat sağlayacak kurumsal politikaların sürdürülmesi önerilmektedir.

Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 2, 89 - 98, 16.06.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Dirimeşe Bu kişi benim

Aklime Dicle Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 28 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Dirimeşe E, Dicle A. HEMŞİRELERİN VE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012;15(2):89-98.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.