Bu çalışmada, çoğunluğu küçük işletme olan ve sadece tek çeşit
ürün üreten, Kars ilindeki kaşar peyniri işletmelerinin pazarlama sorunları tespit
edilmeye çalışılmıştır. İşletmelerin pazardaki mevcut durumları, finansal
yapıları ve pazarlama bileşenleri ile ilgili sorunları incelenmiş ve çeşitli çözüm
önerileri tartışılmıştır. Çalışma göstermiştir ki, Kaşar peyniri işletmeleri, Kars ili
ekonomisi için vazgeçilmez bir sektör olmasına rağmen, gerekli markalaşma ve
katma değer yaratma süreçlerini doğru yönetememektedirler.
Baldock, Robert (2000), Büyük Şirketler Yok Oluyor, Çev: Berat Çelik, Mediacat Yayınları, Ankara
Çabuk, Serap Ve Mehmet İ.Yağcı (2003), Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Nobel Kitabevi, Adana
Çağlar, İrfan (1990), Çorum Gıda Sanayii’nde Un Ve Unlu Mamuller İçin Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi Ve Yüksel Un Fabrikası Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya
Çetin, Canan (1996), Yeniden Yapılanma, Girişimcilik, Küçük Ve Orta Boy İşletmeler Ve Bunların Özendirilmesi, Der Yayınları, İstanbul
Dağdemir, Vedat (1998), Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi’nde Süt Ürünlerinin İmalat Maliyeti Ve Pazarlanma Şekli Üzerine Bir Alan Araştırması, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Erzurum
Etzel, J.Michael, Bruce J.Walker Ve William J.Stanton (2001), Marketing,12th Edition,Mcgraw-Hill Irwin,New York
İto(İstanbul Ticaret Odası)(2005),Ab Müzakere Sürecinde Kobi’lerin Korunması Ve Uyum Stratejileri, İstanbul
Kamber,Ufuk (2005),Geleneksel Anadolu Peynirleri, Milki Matbaacılık San.Ve Tic. Ltd.Şti., Ankara
Kars Yıllığı, Kars Valiliği, 2002
Kıymaz, Taylan (2003), Küreselleşme Ve Ab Süreçlerinin Ülke Sanayii Ve Mühendislerine Etkileri, Tmmob Gıda Mühendisleri Odası Yayını, Ankara
Kotler, Philip (2000), Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.,İstanbul
Kotler, Philip (1988), Marketing Management - Analysıs, Planning, İmplementation And Control, Prentice-Hall İnternational Editions, New Jersey
Müftüoğlu, M. Tamer (1997), Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekjli İşletmeler, Egs Bank Yayınları
Şahin, Kasım Ve Aykut Gül (1996), Çukurova Bölgesinde Süt Ve Süt Ürünleri İşletmelerinde Verimlilik Ve İşletmeler Arası Karşılaştırma, Verimlilik Dergisi- Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, Ankara
Tobb (1997), Kars İli Gelişme Stratejisi, Yayın No:325 Böm:43, TOBB, Ankara
Baldock, Robert (2000), Büyük Şirketler Yok Oluyor, Çev: Berat Çelik, Mediacat Yayınları, Ankara
Çabuk, Serap Ve Mehmet İ.Yağcı (2003), Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Nobel Kitabevi, Adana
Çağlar, İrfan (1990), Çorum Gıda Sanayii’nde Un Ve Unlu Mamuller İçin Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi Ve Yüksel Un Fabrikası Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya
Çetin, Canan (1996), Yeniden Yapılanma, Girişimcilik, Küçük Ve Orta Boy İşletmeler Ve Bunların Özendirilmesi, Der Yayınları, İstanbul
Dağdemir, Vedat (1998), Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi’nde Süt Ürünlerinin İmalat Maliyeti Ve Pazarlanma Şekli Üzerine Bir Alan Araştırması, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Erzurum
Etzel, J.Michael, Bruce J.Walker Ve William J.Stanton (2001), Marketing,12th Edition,Mcgraw-Hill Irwin,New York
İto(İstanbul Ticaret Odası)(2005),Ab Müzakere Sürecinde Kobi’lerin Korunması Ve Uyum Stratejileri, İstanbul
Kamber,Ufuk (2005),Geleneksel Anadolu Peynirleri, Milki Matbaacılık San.Ve Tic. Ltd.Şti., Ankara
Kars Yıllığı, Kars Valiliği, 2002
Kıymaz, Taylan (2003), Küreselleşme Ve Ab Süreçlerinin Ülke Sanayii Ve Mühendislerine Etkileri, Tmmob Gıda Mühendisleri Odası Yayını, Ankara
Kotler, Philip (2000), Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.,İstanbul
Kotler, Philip (1988), Marketing Management - Analysıs, Planning, İmplementation And Control, Prentice-Hall İnternational Editions, New Jersey
Müftüoğlu, M. Tamer (1997), Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekjli İşletmeler, Egs Bank Yayınları
Şahin, Kasım Ve Aykut Gül (1996), Çukurova Bölgesinde Süt Ve Süt Ürünleri İşletmelerinde Verimlilik Ve İşletmeler Arası Karşılaştırma, Verimlilik Dergisi- Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, Ankara
Tobb (1997), Kars İli Gelişme Stratejisi, Yayın No:325 Böm:43, TOBB, Ankara
Gelibolu, L. (2010). KARS KAŞAR PEYNİRİ İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 151-165.