Özet: Franchising, mal ve hizmetlerin tüketicilere etkin bir şekilde
aktarılmasını sağlayabilmek için uygulanan, bir pazarlama sistemidir. Bu
sistemde en az iki taraf bulunmaktadır. Bunlardan birincisi, diğer işletmelere
imtiyaz hakkı veren (ranchisor'dır. Diğeri ise, mümkün olduğu kadar daha
fazla pazar payını elde etmeye çalışan franchisee'dir.
Bu çalışmada, öncelikle franchising kavramı detaylı olarak açıklandıktan
sonra, sistemin franchisor ve franchisee işletmelere vermiş olduğu haklar,
yükümlülükler, avantajlar ve dezavantajlar açıklanmıştır. Daha sonra,
franchising sistemi bazı Türk vergi yasaları açısından incelendikten sonra, her
iki taraf açısından franchising işlemleri, Türkiye Muhasebe Standardı - 8 ve
Tekdüzen Hesap Plam'nagöremuhasebeleştirilmiştir.
Abstract: Franchising is a marketing system in order to transfer
goods and services which is proved itself in the own market to customer
effective. There are at least two sides at this system. One of them is franchisor
who grants franchise to other business enterprises. The other is franchisee who
utilizes franchise to get as much as large part of the market.
In the study, first of all defmation of franchising concept is given
in detail and then rights, responsibilities, advantages and disadvantages of this
system are explained on the behalf of franchisor and franchisee. After that,
franchising system is examined in the point of some Turkish Tax Law. At the
end of the study, franchising transactions are made on behalf of both sides
according to Turkey Accounting Standard - 8 and Turkish Uniform
Accounting System.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 16 Sayı: 3-4 |