Bu çalışmada, Harrison ve Handy’nin örgüt kültürü tipleri
sınıflandırmasına göre çalışanların mağduriyet algılamalarının farklılaşıp
farklılaşmadığını belirlemek temel amaç olarak belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca
çalışanların demografik özellikleri itibariyle algıladıkları mağduriyetin anlamlı
farklılıklar gösterip göstermediği de ikincil amaç olarak belirlenmiştir.
Kayseri’de 24 farklı kamu ve özel sektör kuruluşunda, 710 çalışan ile yapılan
araştırma sonuçlarına göre en yüksek mağduriyetin güç kültüründe görüldüğü
ve en düşük mağduriyetin ise görev kültüründe görüldüğü anlaşılmıştır. Ayrıca,
kadınların, 15-25 yaş grubundaki çalışanların ve mavi yakalı personelin daha
yüksek düzeyde mağduriyet algıladıkları tespit edilmiştir. Çalışanların kamu
veya özel sektörde çalışıyor olmaları açısından mağduriyet algılamalarında bir
farklılık olmadığı da belirlenmiştir.
Örgüt kültürü algılanan örgütsel mağduriyet mağduriyet işyerinde mağduriyet
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 1 |