Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere
paralel olarak, toplumun her kesiminde bilgisayarın hayatımızın vazgeçilmez bir
parçası olması elektronik ticaret kavramının önemi arttırarak, adeta günümüz
işletmeciliğinin yükselen bir yıldızı haline getirmiştir. Elektronik ticaret,
ürünlerin bilgisayar ağları aracılığı ile üretiminin, tanıtımının, satışının,
ödemesinin ve dağıtımının yapıldığı bir iş etkinliği olup; yazılı metin, ses ve
video görüntülerinin sayısal forma dönüştürülerek işlenmesini ve iletimini
içermektedir. Ticari faaliyetleri destekleyici nitelikteki eğitim, reklam, tanıtım,
kamuoyunu bilgilendirme gibi amaçların gerçekleştirilmesi için elektronik
ortamda yapılan işlemler de elektronik ticaretin kapsamında bulunmaktadır.
Hızla yükselen elektronik ticaret teknolojisi klasik yöntemlerle satış veya alış
yapan kişi ve kuruluşların dikkatini bu teknolojiye çekmiştir. Ancak bilgi ve
iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler karşısında, özelikle vergi ve
muhasebe alanında mevcut yasal düzenlemeler yetersiz kalmaktadır. Bu
noktadan hareketle yapılan çalışmada elektronik ticaret işlemlerinin
muhasebeleştirilmesinde karşılaşılan sorunlar irdelenerek, uygulama
önerilerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 2 |