Üretim faaliyetleri yerine getirilirken oluşan ürün maliyet
unsurlarını tanımlamak ve sınıflandırmak gereklidir. Ürünle ilgili tam maliyet
veya değişken maliyet bulunur. Böylece ürün satış fiyatı ile karlılığı hesap
edilebilir. Günümüz rekabet ortamında stratejik maliyetleme yöntemleri
geliştirilmiş ve faaliyetlerle maliyetler arasındaki sebep-sonuç ilişkisi
kurulmaya çalışılmıştır. Ürün için katma değer oluşturmayan, başka bir bakış
açısıyla değer katmayan faaliyetlerin maliyetlerini elimine etmek istenmektedir.
Bu tür maliyetleri elimine etmek olası değil ise, en aza indirmek
amaçlanmalıdır. Kalite geliştirme süreciyle birlikte maliyet düşürücü teknik ve
önlemler alındığı zaman üretimde verimlilik ve karlılık artacaktır. Ürünlerin
rekabet etme olanağı yükseltilmiş olacaktır. Daha doğru maliyet ölçümleri
yapılacak ve performans değerlendirmeleri neticesinde yönetimin başarılı
olması sağlanacaktır. Yönetimin başarılı olması ise maliyet bilgi sisteminin
güvenirliği ile doğru orantılıdır. Üretimin sürekliliğine yardımcı olacak kararlar
alınabilecektir.
Üretim faaliyetlerini belirleme Hedef maliyetleme ve fiyatlama
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 2 |