Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin öğrenilmiş güçlülük
düzeyleri, medeni durumları ve kıdemlerinin duygusal tükenme düzeylerine
etkilerini analiz etmektir. Araştırmaya Yalova’da çalışan 350 öğretmen katılmış,
ölçüm aracı olarak Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği ve Maslach
Tükenmişlik Ölçeği-Duygusal Tükenme alt ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen
sonuçlara göre öğrenilmiş güçlülük, öğretmenlerin duygusal tükenme
düzeylerini etkilemektedir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin mesleki kıdemleri
artıkça duygusal tükenme düzeyi de artmaktadır. Son olarak bu araştırmada
öğretmenlerin medeni durumları ile duygusal tükenme düzeyleri arasında
anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bu araştırmada öğretmenlerin öğrenilmiş
güçlülük düzeylerinin duygusal tükenme düzeylerine etkisi Kaynakların
Korunması Teorisi kapsamında ele alınmış ve konuya ampirik destek
sağlanmıştır.
Duygusal tükenme kaynakların korunması teorisi öğrenilmiş güçlülük
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 25 Sayı: 1 |