Geleceğin iş dünyasında kendine yer edinmek isteyen işletmeler,
pazar paylarını genişleterek etkili konuma gelmek durumundadırlar. Gelecek
projeksiyonlarında stratejik olarak aslanları (nitelikli lider-yöneticiye sahip ve
pazar payı yüksek) oynamak isteyen işletmeler, yüksek nitelikli bir yönetici
profiline sahip olmayı hedeflemelidirler. Bu bağlamda, “pazar payı yüksek
KOBİ’lerin lider-yönetici özelliklerinin tespiti” önem arz etmektedir.
Çalışmada, Kayseri pilot bölge olarak seçilerek, 260 mobilya KOBİ’sine
yöneticilik vizyonunu ölçmeye ait anketler yüzyüze görüşülerek yapılmıştır. 102
işletmenin anketleri uygun bulunarak, SPSS v15.0 paket programı yardımıyla
güvenilirlik testi, faktör analizi, betimsel analiz, gruplandırma, regresyon analizi
yapılmış ve anketin geçerliliği test edilmiştir. Anketin % 63 güvenilir olduğu
bulunmuştur. anket ile, KOBİ’lerdeki yöneticilerin liderlik karakteristiği tespit
edilip, sınıflandırılmıştır. Sonuçta, “eğitim ve ciro bazında hangi sermaye ve
eğitim yapısına sahip olan KOBİ yöneticilerinin, ne tür liderlik davranışlarına
sahip oldukları” mobilya sektörü özelinde belirlenerek, ortaya konmuştur ve +-
%10 risk düzeyinde, Kayseri’deki Mobilyacı popülasyonunu temsil eden
KOBİ’lerin lider-yönetici tipi ortaya çıkarılmış ve özgün bir liderlik tipine
ulaşılmaya çalışılmıştır. Türkiye’de üretilen yıllık mobilya cirosunun % 40’ının
Kayseri’den olduğu düşünüldüğünde, çalışma, Türkiye KOBİ’leri için örnek
teşkil edebileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 4 |