Güçlü faktör donanımlarına sahip
bir destinasyonda gerçekleştirilecek sağlam temelli pazarlama faaliyetleri
büyük başarılar yakalamaktadır. Ancak Erzurum gibi birçok turistik kaynağa
sahip bir destinasyon, etkili bir şekilde pazarlanamadığı için faktör donanımı
açısından ne kadar yeterli olsa da, rekabet ettiği birçok destinasyonun önüne
geçememektedir. Destinasyonun daha etkin bir şekilde pazarlanabilmesi açısından
turizm sektörü paydaşlarının fikir ve görüşleri büyük önem arz etmektedir. Bu
araştırmada, Erzurum ilindeki turizm işletmesi yöneticilerinin destinasyonun pazarlanmasına
ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemek amaçlanmıştır. Turizm işletmeleri seyahat
acentaları, oteller ve iyi kalite restoranlar olmak üzere üçe ayrılmış ve
işletme yöneticilerinin düşüncelerinin benzerlik gösterdiği ya da ayrıştığı
noktalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel bir yöntem olan standartlaştırılmış
açık uçlu görüşme tekniği benimsenmiş ve toplamda 18 yüz yüze görüşme
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda tüm paydaşların sorulara genellikle
olumsuz yanıtlar verdiği tespit edilmiştir. Ancak otel yöneticilerinin, acenta
ve restoran yöneticilerine kıyasla sorulara daha olumlu yanıtlar verdiği gözlenmiştir.
Verilen olumsuz yanıtlara ilişkin yönetsel önerilerde bulunulmuştur.
destinasyon pazarlaması turizm işletmesi yöneticileri derinlemesine görüşme Erzurum Palandöken
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 32 Sayı: 3 |