Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Winter Tourism Destination Marketing Management: Erzurum Sample

Yıl 2018, Cilt: 32 Sayı: 3, 557 - 575, 09.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Akkuş, G. (2016). Destinasyon Rekabetçiliği İçin Deneyimsel Turizm: Turist Perspektifinden Bir Değerlendirme (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktaş, G. (2007). Turizmde Destinasyon Pazarlaması, Genel Turizm-Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Editör: Orhan İçöz, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Bălan, D., Balaure, V., Vegheş, C. (2009). Travel and Tourism Competitiveness of the World’s Top Tourism Destinations: An Exploratory Assessment, Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 11 (2): 979-987.
  • Coffey, A. ve Atkinson, P. (1996). Making Sense of Qualitative Data: Complementary Strategies, Londra: Sage.
  • Cracolici, M. F. ve Nijkamp, P. (2008). The Attractiveness and Competitiveness of Tourist Destinations: A Study of Southern Italian Regions, Tourism Management, 30: 336–344.
  • Croes, R. (2011). Measuring and Explaining Competitiveness in the Context of Small Island Destinations, Journal of Travel Research, 50 (4): 431-442.
  • Crouch, G. I. ve Ritchie, J. R. B. (1999). Tourism, Competitiveness, and Social Prosperity, Journal of Business Research, 44: 137-152.
  • Dwyer, L. ve Kim, C. (2003). Destination Competitiveness: Determinants and Indicators, Current Issues in Tourism, 6 (5): 369-414.
  • Hvass, K. A. (2013). “To Fund or Not to Fund: Acritical Look at Funding Destination Marketing Campaigns”. Journal of Destination Marketing & Management, http://dx.doi.org/10.1016/j.jdmm.2013.09.001.
  • İslamoğlu, H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit. Beta Yayınları.
  • Jones, S. (1985). Depth Interviewing. İçinde R. Walker (Editör) Applied Qualitative Research (ss. 45-55). Aldershot: Gower.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Uygur, S. M. ve Çelik, A. (2009). “Etkinlik Turizminin Destinasyon Pazarlaması Üzerindeki Etkilerinin Ortaya Çıkarılmasına Yönelik Olarak İstanbul İlinde Bir Uygulama”, 10. Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yavuz, M. C. (2007). “Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği”, Yayınlanmış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Genişletilmiş 10. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoon, Y. (2002). Development of a Structural Model for Tourism Destination Competitiveness From Stakeholders’ Perspectives (Yayınlanmış Doktora Tezi). Virginia: The Faculty of the Virginia Polytechnic Institute and State University, Hospitality and Tourism Management.

Kış Turizmi Destinasyonu Pazarlama Yönetimi: Erzurum Örneği

Yıl 2018, Cilt: 32 Sayı: 3, 557 - 575, 09.07.2018

Öz

Güçlü faktör donanımlarına sahip
bir destinasyonda gerçekleştirilecek sağlam temelli pazarlama faaliyetleri
büyük başarılar yakalamaktadır. Ancak Erzurum gibi birçok turistik kaynağa
sahip bir destinasyon, etkili bir şekilde pazarlanamadığı için faktör donanımı
açısından ne kadar yeterli olsa da, rekabet ettiği birçok destinasyonun önüne
geçememektedir. Destinasyonun daha etkin bir şekilde pazarlanabilmesi açısından
turizm sektörü paydaşlarının fikir ve görüşleri büyük önem arz etmektedir. Bu
araştırmada, Erzurum ilindeki turizm işletmesi yöneticilerinin destinasyonun pazarlanmasına
ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemek amaçlanmıştır. Turizm işletmeleri seyahat
acentaları, oteller ve iyi kalite restoranlar olmak üzere üçe ayrılmış ve
işletme yöneticilerinin düşüncelerinin benzerlik gösterdiği ya da ayrıştığı
noktalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel bir yöntem olan standartlaştırılmış
açık uçlu görüşme tekniği benimsenmiş ve toplamda 18 yüz yüze görüşme
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda tüm paydaşların sorulara genellikle
olumsuz yanıtlar verdiği tespit edilmiştir. Ancak otel yöneticilerinin, acenta
ve restoran yöneticilerine kıyasla sorulara daha olumlu yanıtlar verdiği gözlenmiştir.
Verilen olumsuz yanıtlara ilişkin yönetsel önerilerde bulunulmuştur.   

Kaynakça

  • Akkuş, G. (2016). Destinasyon Rekabetçiliği İçin Deneyimsel Turizm: Turist Perspektifinden Bir Değerlendirme (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktaş, G. (2007). Turizmde Destinasyon Pazarlaması, Genel Turizm-Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Editör: Orhan İçöz, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Bălan, D., Balaure, V., Vegheş, C. (2009). Travel and Tourism Competitiveness of the World’s Top Tourism Destinations: An Exploratory Assessment, Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 11 (2): 979-987.
  • Coffey, A. ve Atkinson, P. (1996). Making Sense of Qualitative Data: Complementary Strategies, Londra: Sage.
  • Cracolici, M. F. ve Nijkamp, P. (2008). The Attractiveness and Competitiveness of Tourist Destinations: A Study of Southern Italian Regions, Tourism Management, 30: 336–344.
  • Croes, R. (2011). Measuring and Explaining Competitiveness in the Context of Small Island Destinations, Journal of Travel Research, 50 (4): 431-442.
  • Crouch, G. I. ve Ritchie, J. R. B. (1999). Tourism, Competitiveness, and Social Prosperity, Journal of Business Research, 44: 137-152.
  • Dwyer, L. ve Kim, C. (2003). Destination Competitiveness: Determinants and Indicators, Current Issues in Tourism, 6 (5): 369-414.
  • Hvass, K. A. (2013). “To Fund or Not to Fund: Acritical Look at Funding Destination Marketing Campaigns”. Journal of Destination Marketing & Management, http://dx.doi.org/10.1016/j.jdmm.2013.09.001.
  • İslamoğlu, H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit. Beta Yayınları.
  • Jones, S. (1985). Depth Interviewing. İçinde R. Walker (Editör) Applied Qualitative Research (ss. 45-55). Aldershot: Gower.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Uygur, S. M. ve Çelik, A. (2009). “Etkinlik Turizminin Destinasyon Pazarlaması Üzerindeki Etkilerinin Ortaya Çıkarılmasına Yönelik Olarak İstanbul İlinde Bir Uygulama”, 10. Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yavuz, M. C. (2007). “Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği”, Yayınlanmış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Genişletilmiş 10. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoon, Y. (2002). Development of a Structural Model for Tourism Destination Competitiveness From Stakeholders’ Perspectives (Yayınlanmış Doktora Tezi). Virginia: The Faculty of the Virginia Polytechnic Institute and State University, Hospitality and Tourism Management.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülizar Akkuş

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 32 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akkuş, G. (2018). Kış Turizmi Destinasyonu Pazarlama Yönetimi: Erzurum Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 32(3), 557-575.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png