Marketing executives need special knowledge on strategic decisions about pricing, distribution, advertising expenditures, changes to the product line, and many other factors that affect profits. These informations can only be met by marketing accountancy. Marketing accountancy has a major role in directing employees through cost analysis and cost control, while playing an important role in reducing marketing costs and increasing marketing effectiveness and ultimately profit maximization. In this study; marketing costs, marketing accounting relationship and marketing accounting are explained, and marketing expenses are included in accounting records according to actual cost and standard cost methods.
Pazarlama yöneticilerinin, kârları etkileyen fiyatlama, dağıtım, reklam harcamaları, ürün hattında yapılan değişiklikler ve diğer birçok faktör hakkında stratejik kararlar için özel bilgilere ihtiyacı bulunmaktadır. Bu bilgilerde ancak pazarlama muhasebesi tarafından karşılanabilir. Pazarlama muhasebesi, pazarlama maliyetlerinin düşürülmesi ile pazarlama faaliyetlerinin etkinliğinin artırılmasında ve sonuçta kârın maksimize edilmesinde önemli bir rol oynarken, maliyet analizleri ve maliyet kontrolü yoluyla çalışanları yönlendirmede büyük bir öneme sahiptir. Bu çalışmada; pazarlama maliyetleri, pazarlama muhasebe ilişkisi ile pazarlama muhasebesi açıklanarak pazarlama giderlerinin fiili maliyet ve standart maliyet yöntemlerine göre muhasebe kayıtlarına yer verilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 32 Sayı: 4 |