Plansız satın alma, plan yapmaksızın ani alış veriş yapma olarak tanımlanmaktadır. FoMO, (Fear of Missing Out) bireyin, başkalarının sahip olabilecekleri ödüllü deneyimlerden mahrum kalmaktan duyduğu kaygıdır. Çalışmanın temel amacı araştırma modeli üzerinde yer alan değişkenlerin öğrencilerin plansız satın alım davranışlarını ve fırsatları kaçırma korkusu üzerinde etkili olup olmadığı araştırmaktır. Veri toplama metodu olarak yüz yüze anket yöntemi seçilmiştir. Yapılan analiz sonucunda öğrencilerin plansız satın alma davranışları üzerinde Aile ve Arkadaş Etkisi, Kredi Kartı kullanımı, Promosyonlar ve FoMO’nun etkili olduğu; Fırsatları Kaçırma Korkusu üzerinde ise Duygusal Durum, Algılanan Kıtlık ve Promosyonların etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 35 Sayı: 1 |